משפט

רמי לוי, שופרסל ויוחננוף מסתבכים: זו התביעה הייצוגית שהוגשה

בית המשפט אישר תביעה ייצוגית שהוגשה נגד 9 רשתות מזון גדולות בישראל, זאת בטענה כי בעבר לא התקינו מערכות עזר לשמיעה בעמדות שירות שאינן קופות או מודיעין, ובעקבות כך הם פגעו בזכותם של אנשים עם מוגבלות בשמיעה. ישלמו פיצויים ללקוחות?
מערכת ice | 
רשתות מזון (צילום vecteezy, shutterstock)

בית המשפט המחוזי מרכז אישר תביעה ייצוגית שהוגשה נגד 9 רשתות מזון בישראל, בהן רמי לוי שיווק השקמה, שופרסל, יוחננוף, יינון ביתן, חצי חינם, מחסני השוק, ויקטורי, טיב טעם ומגה, זאת בטענה שבעבר לא התקינו מערכות עזר לשמיעה בעמדות שירות שאינן קופות או מודיעין, ובעקבות כך הם פגעו בזכותם של אנשים עם מוגבלות בשמיעה. כך פורסם אתמול (ראשון) ב-YNET.

על פי הדיווח, התביעה מתייחסת למקרים שאירועו בעבר, שכן מאז, כלל רשתות המזון שהוגשה נגדם התביעה כבר הנגישו את אותן עמדות שירות. כעת, הדיון והתביעה יעסקו בשאלה האם יש מקום לשלם פיצוי כספי לציבור.
 


התובעים טוענים כי אי הכללת המערכות במקומות כמו מעדנייה וקצביה פוגעים בבהם, שכן הם מתקשים להבין דיבור בחללים גדולים או רועשים ולטענתם מערכת העזר נועדה להפחית את רעשי הרקע ולשפר את הבנת הדיבור.

מנגד, הנתבעות טוענות כי המעדניות והקצביות אינן עמדות שירות הדורשות הנגשה, וכי המדינה והרשויות כלל לא דרשו להנגיש אותן. בסופו של דבר, השופט התנגד לטענות ההגנה של רשתות המזון וקבע כי ישנה עילה לפסיקת פיצוי במסגרת התביעה הייצוגית

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה