משפט

המילואימניקים חוזרים לערד והם רוצים אחדות: האם הפיילוט המוצלח יצבור תאוצה?

המילואימניקים חוזרים לערד והם רוצים אחדות: "במילואים פגשנו את עם ישראל בגדולתו, אין דתיים, אין חילונים, יש כולם, אחים כולם, יחד למען מטרה משותפת. זה מחדיר בך תחושת שליחות עצומה לקחת את האחדות הזאת צעד הלאה לאזרחות" אומר מילואימניק משוחרר ששותף ליוזמה החדשה
דוד זולדן | 
הבחירות לרשויות המקומיות בערד (צילום פלאש 90/ הילל מאיר)
נדמה שאין עיר בדרום ששילמה מחיר כבד על שנים של מאבקים פנימיים, שנאות וחרמות כמו ערד. עם חזרתם של המילואימניקים הביתה, הרצון לשינוי מגמה ואחדות הופך מסיסמה למספרים. המפלגה הדתית - חילונית החדשה, "מאמינים בערד", תופסת תאוצה בכל הסקרים ומשמשת מודל להשראה.
כשינון מונסונגו חזר משירות מילואים ארוך הביתה, לערד, העיר בה גדל ואליה בחר לחזור ולקבוע בה את ביתו, הוא חזר היישר למשימה הבאה לתפיסתו: "במילואים פגשנו את עם ישראל בגדולתו, אין דתיים, אין חילונים, יש כולם, אחים כולם, יחד למען מטרה משותפת.  זה מחדיר בך תחושת שליחות עצומה לקחת את האחדות הזאת צעד הלאה לאזרחות, אם אנחנו יודעים למות ביחד, אנחנו חייבים לדעת גם לחיות ביחד" אומר ינון.
את המפלגה הדתית חילונית: "מאמינים בערד" הם הקימו עוד לפני המלחמה, מתוך הבנה שעיר קטנה ומלאת אתגרים לא יכולה להמשיך לצעוד במקום רק בגלל מלחמות, שנאת חינם והחרמות. המלחמה רק חיזקה את המגמה ובכל הסקרים העדכניים המפלגה הדתית - חילונית, "מאמינים בערד", תופסת תאוצה משמעותית. 
"כשיצאנו לדרך הכנו מצע מפורט ותכניות עבודה המבוססות על שנים של עשייה ציבורית של כולנו בעירייה, בעמותות, בעשייה חברתית ובקהילות" , אומר משה קווס, העומד בראש הרשימה ומוסיף: "מאז המלחמה, ברור לכולנו שהכול מתגמד לעומת הצורך באחדות, הצורך במציאות פוליטית חדשה שתשקף אמנה חברתית חדשה, שבה יש מקום לכולם מסביב לשולחן" מדגיש משה קווס, סגן ראש העיר לשעבר ומפקד סניף זק"א בערד, שיחד עם מתנדבי הסניף בילה שבועות קשים בזוועות העוטף.
"התחלנו את הקמת המפלגה בלקיחת אחריות עצמית וחיבור מחדש של כל מגוון הקהילות ובתי הכנסת בעיר, משם הדרך לצרף גם חברים וחברות חילונים, מסורתיים ועולים חדשים הייתה ממש טבעית, בסופו של דבר יש לנו מטרה ענקית משותפת, לאחד כוחות למען העיר שלנו. המלחמה רק הדגישה לנו עד כמה אנחנו בכיוון, תוך 24 שעות הצלחנו להקים מערך מתנדבים חוצה מגזרים ומעורר השראה" משתף דובי חלקיה, מנהל קהילה, פעיל ויזם חברתי מוכר בעיר ומספר שתיים ברשימה "מאמינים בערד". 
"אותי אישית זה קצת מאכזב לשמוע מתמודדים שעדיין מדברים בשפה המתלהמת של פעם, כל ה"נבלום" "נמגר" "נעצור" הם מילים שאמורות לדעתנו לצאת מהלקסיקון הפנים-לאומי להרבה שנים" .
"אנחנו מאוד מעודדים ממה שרואים בשטח וגם מכל הסקרים האחרונים שמראים שחלק גדול מהציבור חושב כמונו והשינוי המיוחל ממש בהישג יד", מסכמת ליאורה סגרון, יועצת לאגף תכנון ברשות להסדרת והתיישבות הבדואים בנגב ומספר שלוש  ברשימת "מאמינים בערד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה