נבחרת אייס

אינתיפאדת הקנטינה: לא קייטנה עם שוקו ולחמנייה/פיתה | יריב אופנהיימר

הכלא הוא ממש לא קייטנה מבחינת האסירים הביטחוניים בישראל, אבל לבן גביר זה לא מספיק, אין דבר פופוליסטי יותר מאשר לדרוש עוד החמרה בתנאי האסירים הפלסטינים - וגם בשב"ס מודאגים מזה
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  31
יריב אופנהיימר (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90/ יונתן זינדל, עטיה מוחמד, Zack Wajsgras)
כשמספרים לכם שהכלא הישראלי עבור הפלסטינים הוא קייטנה, אל תאמינו, זה שקר. תנאי כליאתו של אסיר פלסטיני המוגדר ביטחוני קשים ונוקשים מתנאי כליאתו של אסיר אחר, קייטנה זה לא. אם אתה טרוריסט יהודי כמו עמי פופר שרצח שבעה פועלים פלסטינים, תזכה לצאת לחופשות, להתחתן, להתייחד, להקים משפחה ולנהל חיים לצד היותך אסיר. אך אם אתה פלסטיני שביצע עבירות פחותות בהרבה, לא תראה יום אחד של חופש, ומרבית הזכויות הבסיסיות שיש לאסירים יהודים ישללו ממך עם כניסתך לכלא.
בניגוד לאסירים היהודים, אסיר פלסטיני המוגדר ביטחוני אינו זכאי לצאת כלל לחופשות, כל תקופת מאסרו הוא לא יזכה לשעת חופש אחת, מרביתם לא יורשו גם לצאת ללוויה, חתונה או אירוע משפחתי, הזכות להתייחדות מנועה מהם, והם מורשים לפגוש פעם בחודשיים רק שני בני משפחה מדרגה ראשונה. מרגע כליאתם הם ינותקו כליל מסביבתם, הקשר עם העולם החיצון יוגבל בצורה כמעט מוחלטת. הם אינם זכאים לשיחות טלפון, גם ביקורים של מכרים ובני משפחה רחוקה אסורים.
עונשם לעולם לא ייקצב, הם לא יזכו לחנינה וחלק יכלאו עד ליום מותם, גם מחלה סופנית לא תגרום לישראל לשחררם, את ימיהם האחרונים הם יבלו בבית החולים או בבית הכלא. בניגוד לרוצחים, אנסים ושאר עבריינים על רקע פלילי, האסירים הפלסטינים אינם זכאים ללמוד לתואר אקדמאי, מוטלת עליהן מגבלות רבות שאינן מוטלות על אסיר פלילי, בנוסף לעובדה התמידית כי הם כלואים במתקן של מדינה זרה, שהם אינם אזרחיה. אפשר לומר מגיע להם, אפשר לומר זהו עונש מוצדק, אי אפשר לקרוא לזה קייטנה.
 
זאת המציאות, יהודי שרצח ערבים על רקע לאומני, יהודי שאנס ופגע בעשרות נשים, יהודי שהרג את אשתו או ילדיו, כולם יוכלו לצאת בשלב כזה או אחר של מאסרו לחופשות מחוץ לכלא, עונשם ייקצב ולאחר תקופה ייצאו לחופשי. אבל אסיר פלסטיני, גם אם לא הורשע בעבירת הרצח, לא ייצא לחופשה, ינותק באופן כמעט מלא מהחיים בחוץ וזכויותיו בכלא יישארו פחותות בהרבה מזכויותיו של אסיר פלילי.
לא בכדי חלק גדול מהמפגעים הפלסטינים מעדיפים להיהרג מאשר להיתפס ולהישלח לכלא, הכלא הישראלי מרתיע ועוד איך וגורם למי שבוחר להיאבק בישראל לרצות להתאבד בעת ביצוע הפיגוע.
אבל לבן גביר זה לא מספיק, אין דבר פופוליסטי יותר מאשר לדרוש עוד החמרה בתנאי האסירים הפלסטינים. להפלות עוד יותר את האסירים הפלסטינים על פני כל טרוריסט יהודי. בשב״ס מודאגים מבן גביר, ההצעות הפופוליסטית, אם תהפוך למציאות, עלולה להצית את בתי הכלא ולהביא לנפגעים. קל מאוד להתלהם, הרבה יותר קשה לנהל חיים של אלפי אסירים, בסיר לחץ צפוף וסגור.
 
בשב״ס יודעים כי חלק מההטבות שעוד נותרו לאסירים הפלסטינים כמו רכישות בקנטינה או ביקורי המשפחות הם אמצעים קריטיים לשמירת האיזון והביטחון בבתי הכלא, בזכותן יש למפקד הכלא יכולת להעניש או לתגמל על פי התנהגות האסיר, זאת הדרך לנהל כלא. חלק מההטבות גם מסייעות על שמירת בריאותם הנפשית של הכלואים, לא עניין של מה בכך, אף אחד בשב״ס ובשב״כ לא רוצה גל של התאבדויות או מקרי אלימות הנובעים מדיכאון כבד או ייאוש.
יתרה מזאת, מה שקורה בכלא - לא נשאר בכלא. האפקט של פגיעה באסירים הפלסטינים עלול להיות קטלני ואלים ולהצית את הגדה ועזה. 4670 אסירים פלסטינים נמצאים בבית הכלא בישראל, 820 מתוכם אסירים מנהליים היושבים ללא משפט, 160 קטינים וכ-33 נשים.
פגיעה בהם היא פגיעה בסמל פלסטיני, בנרטיב הלאומי שלהם הרואה באסירים בכלל ובאסירות בפרט שבויים בכלא הישראלי. התעמרות נוספת בתנאי כליאתם עלולה לגרור את ישראל למציאות ביטחונית קשה עוד יותר. לא ביטחון נקבל מההתנהלות הפופוליסטית של בן גביר, רק עוד דם, פצועים והרוגים, לוויות ומשפחות שכולות.
תגובות לכתבה(31):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    בן גביר תותח רק אמת!
    שלומי 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל הכבוד הם משנים את שלנו ואנחנו נותנים הם יותר מאשר לחיילים שלנו שמסרו את נפשם ותרמו 3 שנים מחייהם
    סגור
  • 25.
    אסירים ביטחוניים
    ביל 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בית הכלא אסור שיהיה קיטנת הפתח או החמס צריך להיות מבחינתי כלא ללא קנטיהות ללא לימודים ללא טלפונים בקיצור אחד שרצח יהודים רק בגלל שהם יהודים צריך להיות בצינוק שנים עים לחם צר ומים לחץ הכל במשורה הם לא שבויי מילחמה אלה טרוריסטים ורוצחים עדיף היה לנטרל אותם בזמן ביצוע הטרור את זה שאנס היה צריך לעשות לו מה שעשו בקום המדינה לעקבים שאנסו יהודיות לגרום לכך בעתיד הוא לא יוכל לאנוס ולשבת הרבה שנים בכלא בתנאי צינוק וגם עים יעשו שביתות רעב מבחינתי מי שלא רוצה לאכול שלא יוכל
    סגור
  • 24.
    האסירים הפלסטינים הם שבויי מלחמה
    צדק צדק תרדוף 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    וכמו כל שבויי המלחמה הם זכאים לתנאי מחיה הוגנים כפי שקובעת אמנת ז'נבה. הכיבוש האכזרי הזה חייב להיפסק אבל ברור שלא בן גביר ולא השותפים האחרים לעוולה הזו מוכנים לעשות את הצעד המתבקש ולהפסיק את הכיבוש
    סגור
  • 23.
    ליקוק חזק ביותר
    משה 02/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאחל לך לשבת איתם ולשחק איתם והם איתך נבל זה מה שאתה מקומך להיות בירון.
    סגור
  • 22.
    מאחל לך יריב אופנהיימר סבל כמו הנפגעים מהמחבלים (ל"ת)
    יומי 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    יריב, תניח למדינת ישראל, סע מכאן כבר
    רותם 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אין כבר מילים לתאר מחלה הזויה כמוך
    סגור
  • 20.
    קייטנת שבס
    יובל 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    האיזון והביטחון יגיעו כאשר יחסלו את המחבלים האלה לפני שיגיעו לכלא
    סגור
  • 19.
    איזה עוות מגמתי
    דוד 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מקבלים תנאים מעולים , ארוחות , אזורים בלי הגבלה, תארים אקדמיים, חאפלות ובסוף משחררים אותם לגמרי בעסקה מפוקפקת
    סגור
  • 18.
    בית כלא
    יוסי 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה צודק,היה עדיף עונש מוות למחבלים
    סגור
  • 17.
    למה שלא תשווה את התנאים לכלא אסירים פליליים (ל"ת)
    כותב שמאלן נאור 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 16.
    תמשיכו לשקר לכולם
    אביטל 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    1 0
    רק שינוי רפורמה תביא לסדר בארץ למשילות אמיתית.
    סגור
  • 15.
    אל תשכח את המשפחות השכולות
    לא קשור לפוליטיקה 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לעולם אל תשכח שהרצחים הללו השאירו מאחור משפחות שכולות שלא רק חייו של הנרצח נגמרו אלא גם חיי משפחה כולה. חייבים שיהיה עונש מרתיע לכלל המחבלים עונש מוות לכל מי שלקח וגדע חיים אז כמובן שיגדעו את חייו. אני לא מאחל לך להיות עם המשפחות השכולות שעוברים יום יום גהנום וחלקם חיים אבל מתים, אז איך אתה מרחם על רוצחים ניתעבים. אל תשכח שכוונתי לכל מחבל שהוא לא משנה דת, גזע, צבע. רק דע לך שזה מתנה שהם בכלל חיים וצריך להפסיק את זה, וזה עדיין נקרא בשמו קייטנה. אני לא ימני, אני מרכז, אבל שיהיה דין מוות של כל מחבל מוות וכך גם ירד מעלינו כל העומס הזה שאנחנו צריכים לדאוג להם על חשבוננו.
    סגור
  • 14.
    הפופוליזם חוגג כי הציבור לא באמת יודע את מה שפירטת בכתב (ל"ת)
    שלומית 02/2023/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 13.
    ועוד איך קייטנה.
    מיכאל 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אופנתחת לא יודע מה הוא סח. עשיתי 3 פעמים מילואים בכלא מגידו אז שלא יבלבל את המוח.
    סגור
  • 12.
    נעשה חילופי אסירים עם סוריה או תאילנד או מקסיקו
    סתם אחד 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שם כולם שווים
    סגור
  • 11.
    כתבה מיותרת. גם זה שהם בחיים זה יותר מידי (ל"ת)
    עוד יהודי מחמד 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 10.
    מילא שמאלן, אבל למה אתה שקרן??
    נתנאל 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב אופהנימר כהרגלו משקר! האסירים האלא זכו לחנינה מעונש מוות. אם צריך להחמיר בעונשים לרוצחים אחרים זות סוגיה אחרת. אבל הרוצחים השפלים שאתה מנסה להגן עליהם זוכים לשירוטים רפואיים אוכל הרבה יותר טוב ממה שהם צריכים וחברה של מחבלים כמוהם, חלקם אף ממשיך לפעול מהכלא, מבריחים טלפונים וכו' שירות בתי הסוהר נותן להם ניהול פנימי מלא ואין כניסה לאף אחד לתאים שלהם בחי נוכחות קצינים ובחורות צעירות לפי הזמנת המחבלים, (פרשת סרסור הסוהרות) ועוד בעיות נוספות כאלה. יריב הנובל, אדם רשע כמוך עוכר ישראל ומתואב, שנוא על הבריות מותב שתשב בשקת כל מילה שלך משניעה אותך לא רק על אזרחי ישראל אלא גם על הערבים שרוצים לחיות פה בשקט ובטוב.
    סגור
  • 9.
    מרחם על אכזרים סופו..
    יוני 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יריב,אען לכל ישראלי שפוי בדל של רחמים על חיות האדם האלה. אולי יש הגיון בכך שלמנהלי הכלא צריך להיות איזשהוא שוט כלפי האסירים,אבל המטרה לא מקדשת את האמצעים ובוודאי לא השוט את תנאי המחבלים האסירים.
    סגור
  • 8.
    אופניהימר אתה איש עלוב ומסכן. מקומך על הגרדום בשל בגידה (ל"ת)
    אדיר 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    במענה לכתבתך שני האסירים המבוגרים
    יעקב 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שיצאו לחופש אחרי 40 שנהבאשמת רצח יצאו מהכלא ניראים ולבושים כחתנים ולא כאסירים ששהו בכלא ...לך ובדוק בארצות חוץ אך מתנהלים בבתי סוהר כלפי מחבלים ואחכ תבוא בטענות על מצבם הקשה שלמעשה זו אם כל הקייטנות ובתי הארחה
    סגור
  • 6.
    עוכרי ישראל, במסווה של אהבת האדם
    אשר 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    19 8
    השמאל דואג לאוייבים,מרצחים,גנבים ואנסים,הערבים,את כל זה הם עושים מטעמים לאומניים. צריך לתת להם תת תנאים,שתוך כדי מאסר ימו תו,מינימום ,אם לא גוזרים עליהם דין מו ות. באים הארורים מהשמאל והם מוטרדים מתנאי המחיה של אוייבי ישראל. לכן אתם רשעים וצריך לבחון מעצרים מנהליים,להנהגת השמאל,המפריע הזה,כדוגמת אופנהיימר ןכד'
    סגור
  • לא הבנת
    לאדון עוכר 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא נורא. התחבאת בשירותים כשאלוהים חילק שכל. אבל בחיאת זומזום, למה לפתוח את הג'ורה ולהוציא ממנה את גבב השטויות האלו.
    סגור
  • 5.
    ילד בחנות חרסינה
    רוני 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    9 7
    גדול עליו ,לא מתאים לתפקיד! השקט שהיה לא יחזור הנזקים של הפיל ידרדרו אותנו למלחמה
    סגור
  • 4.
    לכותב הכתבה הרחמן
    דודי 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    14 7
    לך פשוט לכל הרוחות,האסירים החלאות האלו צריכים להישפט למוות,אתה תמשיך לרחם עליהם ומאחל לך להיות בפיגוע ולסבול כמו שכל המסכנים שלנו סובלים
    סגור
  • 3.
    כתבה בזיונית (ל"ת)
    תתבייש לך 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    10 8
    סגור
  • 2.
    מאמר מלא בחוסר דיוק ובשקרים בזויים
    בבה בובה 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    19 9
    אופנהיימר זכותך לצדד במחבלים עלובי חיים ולהגן על התפנוקים שלהם בכלא, אבל למה לשקר? למה לעוות המציאות כמו לאה צמל גיבורתך? לא לומדים לתואר? זוכר את המחבל שרוצץ את ראש הפעוטה בנהריה? יצא מהכלא שמן כמו חזיר מהפיתות והקייטנה, עם תואר ראשון שלמד בכלא. מנגד זוכר פולארד? לא רצח איש, בטח לא 7-8 אנשים בפיגוע, ובכל זאת לא קיבל יום חבד להלווית אביו. בארהב אין בישולי חומוס ולאפות לאסירים בכלל, ובכלל גם אין סרסרות בחיילות בנות 18 שמוצבות באגף בטחוני של חיות אדם. שיבער השטח, אבל זה לא פרוטקשן של מחבלים חדלי אישים שייאמו כל המדינה, שצריכה לרקוד לפי חלילם. קרא הספר הנסיך הירוק ושם תאורים על הקייטנה בכלא הישראלי, איש מהם לא מתאבד בכלא, כי החיים טובים, והם גם מקיימים משפטי שדה וחיסולים של מתנגדים בכלא מי שנחשד כמלשן ההנהלה. תגיד אופנהיימר האמת התבלעה דעתך שאסיר בטחוני שרצח בפיגוע 25 יהודים במלון פארק ( תכנן והוביל המפגע) יקבל חופשות כמו אסיר יהודי פלילי? יגאל עמיר מקבל חופשות? איזה ערובה לנו שהבטחוני לא יברח לסוריה או לעזה? רק מטורללים יהודים יתמכו במאמר השקרי. הזה.
    סגור
  • הפסקתי לקרוא אחרי "לצדד במחבלים"
    ללוחש לשקרים 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. בשום שלב בכתבה לא היה ולו רמז ל"צידוד" במחבלים ב. לא הבנת את הטענות. המצלתי אליך לקרוא לפני שמפרסמים תגובה מתלהמת. ג. על לא דבר.
    סגור
  • 1.
    בדרך לפוסט מורטום
    אהוביה 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    9 7
    אנחנו מונהגים בממשלה העכשווית ע"י חבורה מעורבת של בורים רמאים גנבים חלקם כבר הורשאו או בהליכים מישפטיים חשוכי דת נשים ברבריות/פרחות לסיכום המדינה הזאת בתהליך היתפוררות וריקבון מואץ .
    סגור
  • מדויק
    יעל 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש נכון.ממשלת פושעים ובן גביר יכול לדרדר אותנו למלחמות.מפחיד
    סגור
  • אז תסתלק מהארץ,כי זה הרוב והוא רק הולך וגדל
    אשר 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    17 5
    זו דמוקרטיה,ואנו נמשיך להתפתח,בלעדיכם ועדיף אתכם,רק תתפקחו או לכל הפחות אל תפריעו
    סגור
  • להתפתח בטוח לא
    לשרץ 02/2023/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להשריץ כן
    סגור