נבחרת אייס

כך נפתלי בנט סייע לנתניהו לנצח בבחירות הקרובות

אם נתניהו יצליח לזכות ב-61 מנדטים ולהקים ממשלה, את מכתב התודה הראשון שלו הוא צריך לשלוח לבנט. בזמן אמת מעטים מדי שמו לב למהלך שאולי הכריע את גורל הבחירות הקרובות: ההחלטה של נפתלי בנט ומתן כהנא שלא להתמודד כרשימה עצמאית, ולחסל את האופציה למפלגת ימין המתנגדת לנתניהו ודרכו
יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  29
יריב אופנהיימר, בנימין נתניהו ונפתלי בנט (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90/ מיכאל גלעדי, אבשלום ששוני, אוליביה פיטוסי, יונתן זינדל)
החלטת בנט לפרוש מהחיים הפוליטיים ולא להתמודד ברשימה עצמאית מתבררת כעת כסיוע פוליטי ואלקטורלי לנתניהו, סמוטריץ' ובן גביר. נתניהו מתקרב ל-61 בזכות היעדר אופציה ימנית בגוש שנגדו. עזיבתו של נפתלי בנט, שבנה את הבית היהודי על חורבות המפד״ל, הותירה מחנה לא מבוטל של חובשי כיפות, אנשי ימין ממלכתי, המעוניינים להצביע למפלגות ימין, אך סולדים מדרכו של נתניהו, ובוודאי שלא יכולים להתחבר לקיצוניות של בן גביר וסמוטריץ', חסרי בית פוליטי.
אנשי המפד״ל לשעבר, אנשי ארץ ישראל השלמה המאמינים בשלטון החוק, אנשי ימין הסולדים מהכהניזם, לכולם אין למי להצביע בבחירות הללו. עבור רובם הבחירה בגנץ היא הליכה רבה מדי שמאלה, והצבעה לשקד היא בחירה, הלכה למעשה, בגוש נתניהו.
בניגוד לדעה הרווחת כי הבחירות הן בעד או נגד נתניהו, הגושים הפוליטיים בישראל אינם מייצגים אהדה או תיעוב לאדם אחד, הגושים הפוליטיים בישראל מחלקים את המפה אידיאולוגית בין מי שמאמינים בהיותה של ישראל מדינה דמוקרטית, לבין מי שרוצים להחליש את הדמוקרטיה לטובת הגמוניה יהודית דתית, כהאניסטית. לכן, רבים מאלו המגדירים עצמם ימין ומסתייגים מכל פשרה מול הפלסטינים, עדיין רואים עצמם חלק מהמחנה הדמוקרטי הישראלי, עם מערכת משפט חזקה, חברה אזרחית שוקקת ושוויון בין יהודים לערבים בתוך ישראל, ז'בוטינסקיאים אמיתיים, שבינם לבין בן גביר אין דבר וחצי דבר.
אם בנט היה עומד רגשית בנפילת הגובה מכיסא ראש הממשלה למועמד פוליטי חשוב של מפלגה קטנה בינונית, בצירוף מתן כהנא הפופולרי, יועז הנדל, צביקה האוזר, איילת שקד ודמויות נוספות, סיכויי המפלגה לעבור את אחוז החסימה היו גבוהים והיא הייתה משנה דרמטית את יחסי הגושים ואת תוצאות הבחירות. קיים בחברה ישראלית מאגר בוחרים גדול של אנשי ימין, שהם אינם תומכי נתניהו, מפלגת בנט- (מתן) כהנא-שקד- הנדל - האוזר  הייתה יכולה להיות בית פוליטי עבורם.
מסקר שנערך על ידי מאגר מוחות עבור ישראל היום, שנערך סמוך למועד סגירת הרשימות, לאחר שעברו שבועות ארוכים מאז פרישתו של בנט, מפלגה בראשותו הייתה זוכה ב-5 מנדטים, אך חשוב מכך, תמונת הגושים משתנה ומנתניהו היה נמנע הרוב המיוחל. אותם חמישה מנדטים נעים כעת בין הצבעה למחנה הממלכתי, הצבעה לשקד, הצבעה לגוש נתניהו והשארות בבית. אלו הם בדיוק האנשים שהצליחו להעביר את גוש השינוי בפעם הקודמת את מחסום ה-60 מנדטים ואפשרו את הקמת הממשלה והזזתו של נתניהו מבלפור.
לאחר פרישת בנט, גם חבירתם של סער וכהנא לגנץ ואייזנקוט הוסיפה קושי והפכה עבור אנשי הימין שלא רוצים בנתניהו את ההחלטה בקלפי לקשה יותר, החיבור של הימין האנטי נתניהו לדמויות התומכות במהלך הפרדות מהפלסטינים, כמו גנץ ואייזנקוט, עלול להחזיר לנתניהו קולות ולהשלים לו את המנדט ה-61. 
כעת, נותרה רק התקווה כי למרות הקושי וחילוקי הדעות המדיניים, יצליחו אנשי הימין במפלגתו של גנץ ואייזנקוט להביא את קהל הבוחרי הימין המתנגדים לנתניהו, ולא להיכנס לכנסת הבאה רק בקולותיהם של מצביעי העבודה לשעבר שמצביעים עבור גנץ. 
ואם ייגזר על ישראל לצאת למערכת בחירות שישית, צריכה לקום מפלגת ימין ממלכתי, הסולדת מנתניהו ומדרכו, מתנגדת לכהאניזאם ונשבעת אמונים לבוחריה, כפי שעשו סער, אלקין, ליברמן וכהנא, לא לשבת תחת נתניהו ולא לחבור לממשלה אנטי דמוקרטית, כהאניסטית וקיצונית.
תגובות לכתבה(29):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 24.
    ביבי (ל"ת)
    יעל 03/2023/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 23.
    יריב , אתה מהזן שנכחד באיטיות אבל בהתמדה
    יאיר 11/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תפסיק לבכות ולעשות קומבינות על חשבון הגב של עם ישראל, הרבה מיליםואין מאחוריהם כלום
    סגור
  • 22.
    בנט ברח כי לא רצה את הבושה שקיבלה שקד
    ירון 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם בנט היה רץ היה מקבל עוד פחות משקד הוא שרף את עצמו אצל הבוחרים שפעם קודמת נתן לו את המנדט ליצג אותם. אין לגנבי קולות מקום בפוליטיקה והגיע הזמן שהפוליטיקאים יבינו את זה. תתחבר למציאות חבר...
    סגור
  • 21.
    י
    ו 11/2022/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    קשה לי להאמין שמישהוא בימין היה מצביע לו
    סגור
  • 20.
    ליברמן זו התשובה
    נחמה 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    לא נכנע לשום קבוצת לחץ
    סגור
  • טען עוד
  • 19.
    המפלגה חיה וקיימת
    חיש גז 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    המפלגה שכה חסרה לך ועליה אתה מתבכיין, היא קיימת! מפלגת שקד, רק - כמה חבל לך- היא לא עוברת את אחוז החסימה, ואם בנט - שלדעתי בכל מקרה לא היה עוזר להם, וכנראה הוא היטיב לדעת זאת ממך- לא התמודד בה, זה רק בגלל שהבנאדם בדיכאון עמוק, דיכאון עמוק מוצדק ומובן.. אז אינני מבין על מה אתה מדבר!
    סגור
  • 18.
    לחשוב לפני שמדברים
    חיש גז 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כל הכתבה שלך מופרכת מיסודה, על כל שורה (ומילה) שאני קורא בכתבה שלך קופצות תשובות אובייסיות שמייתרות (לדידי לפחות) את הצורך לכתוב אותן, מה גם שאני בניגוד אליך לא אקבל שכר על אמירתן (כתיבתן)... מגוחך! עיתונאות פאראקסלאנס! פעך!
    סגור
  • 17.
    ממש מצחיק ימין לא קורה אותך
    יעקב 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כמו שחדשות 14 יביאו טיפ למצביעי מרץ עם אג'נדה שיש 2 סוגי מצביעים רחפן לא קטן תיקח מצנח מהר
    סגור
  • 16.
    שקר וכזב של כתבה
    עיתונאי בכיר 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    למי אתם מקשיבים? לכתב שמאלני? ברי בכל מקרה אף אחד לא היה מצביע לשתי הנוכלים ככה שלא עזרו בכלום ואל תשקר לציבור רק בכלל שיש לך אפשרות לכתוב פה.
    סגור
  • 15.
    לבנט יש זמן,
    אבג 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עזב את הגברת לבד להוכיח כמה היא שווה. מהלך טקטי מדהים. הידד נפתולי.
    סגור
  • גם אני מחזיקה בדיעה הזו.
    נחמה 10/2022/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחרי שהפילה את ממשלת השינוי, שתיפול ולא תחזור לפוליטיקה. ככה לא מתנהגת שותפה למפלגה שמי שמייצג אותה הוא לא אחר מראש ממשלה. עשה בשכל ששיחרר אחרי שנה מעולה כראש ממשלה.
    סגור
  • 14.
    בחירות בנט
    איכפתניק 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אם בנט היה חכם היה מתנהג אחרת ולא מחסל את עצמו פוליטית הוא הבין בסוף שהכי טוב עבורו לשבת בשקט בבית. מתוך ידיעה ברורה שאין לו מצביעים..מי היה טורח לבחור באדם לא אמין ששיקר את בוחריו מצד אחד וניהל משא ומתן עם אלה שהבטיח שלעולם לא יחבור אליהם...טיפש מי שחושב שהוא עזר לנתניהו. הוא עזר רק לעצמו.עוד שנים רבות יזכרו לו את מעלליו בגלל גחמנות חסרת מעצורים...הרס את המדינה
    סגור
  • 13.
    מי בדיוק היה מצביע להם
    חיים דרוק 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    הם החליטו בחכמה לא לרוץ . כי אם היו רצים היו רואים שהם רצים לבד . אף אדם שפוי בדעתו לא היה מצביע לחבורת שקרנים שגנבה לו את הקול בבחירות שעברו
    סגור
  • כל מי שבאח מהליכוד. לא כל הליכודניקים ביביסטים (ל"ת)
    ש. 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 12.
    נוכל
    אופן היימר 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    קשקשן בריבוע ואם זו האג'נדה של בוחריו שישארו בבית ביחד עם כל השמות שציינת לעיל, טוב עשה שלא התמודד הנוכל המדופלם ושיעשה לכולנו טובה ויעלם לביתו המבוצר
    סגור
  • צודק .מי שהלך ארבע פעמים עם השמאל נוכלוזה נתניהו (ל"ת)
    ש. 10/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 11.
    ריב ומדון אופןהיימלר
    נפלתי בנט 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    כאשר מנכ"ל שלום עכשף מספר לי על נפלתי בנט . אני יודע שמאחורי כל הברברת עומד אינטרס אחד בלבד. לגרום לעוד אנשים לא להצביע ימין. מי שמאמין ל0מולני שמקבל משכורת מאירופה שיקום.
    סגור
  • 10.
    כתב ?
    אדי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    אתה באמת כתב ? מאיפה צצים לך השטויות האלה ? אני המום
    סגור
  • 9.
    קשקוש מבית אופנהיימר
    לוי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    6 0
    אלה שרוצים לשמור אל הדמוקרטיה שיביעו ליאיר לפיד שנבחר בבחירות דמוקרטיות ע"י 100,000 חברי מפלגתו.
    סגור
  • 8.
    אם בנט היה מתמודד היה מקבל פחות משקד
    דוד 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    8 2
    אנשים סולדים משקד בגלל שרק עמדה ליד בנט.
    סגור
  • 7.
    אפשר גם לא להצביע. וליברמן זו לא אופציה עבורם? (ל"ת)
    גל 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • מי שלא מצביע
    ציונה 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מי שמוותר על הזכות שלו להצביע, גורם לכך שאחוז החסימה יקטן וייכנסו לכנסת כל אוייבי המדינה. צריך ללכת ולהצביע, לא משנה למי העיקר שאחוז ההצבעה יהיה גדול
    סגור
  • 6.
    כתבה מופלית
    הדס 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    הזדעזעתי מהגדרת הכת כי כל מי שלא מצביע שמאל הוא כהניסט. יש ימין במדינה- והוא הרוב!!! לא תצליחו להשתיק אותנו!
    סגור
  • 5.
    שונאי הימין
    מיקי 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    הכותב לא מבין כמו רבים בשמאל שרוב העם ימני ומסורתי וחיים באשליה שהמדינה שלהם בלבד,,, איך ליברמן היה פעם אומר "פטרונות", עד שגם הוא עבר לשמאל בתמורה להשתקת חקירות,,, שמאל מושחת ומתנשא
    סגור
  • 4.
    מכונת תספורת
    צדוק 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא לקנות את המכשיר שמכריז שהוא מספר ומגלח חלק למשעי מבלי להתאמץ ובכן זה שקר גס אני קניתי ומנסה לעזור לאחרים לא להתפתות כמוני ראו הוזהרתם
    סגור
  • 3.
    מגיד העתידות אופנהיימר (ל"ת)
    אורוול 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 2.
    עזר לביבי
    סיגל 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אצל בנט ...אשתו מחליטה לא הוא.
    סגור
  • 1.
    בנט
    דליה 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    5 1
    בנט נוכל שגנב את קולות מצביעי הימין לטובת ממשלה עם תומכי טרור על כך נאמר ברוך שפטרנו
    סגור
  • הקינה על לכתו של בנט???
    הדואגת 10/2022/27
    הגב לתגובה זו
    4 1
    אני קוראת ומנסה להבין: מישהו כאן בוכה על לכתו של בנט?? אם היה סופג את הנפילה במעמדו מראש ממשלה למועמד זוטר? האיש לא שורד ולא מתקיים כפרלמנטר לטובת הציבור בישראל. בנט משרת רק את האגו שלו עצמו. לא אבידה לעם ישראל.
    סגור