חדשות

הנדל מסכם כהונה כשר התקשורת – ומנחית לסיום פצצות על בזק

חברת התקשורת צנחה בבורסה בעקבות החלטת הרגולטור להוריד את התעריף לטלפון קווי, אך בהמשך הודיע הנדל כי משרדו גם ימליץ לאשר להוט את רכישת אמצעי השליטה ב-IBC, מה שיאפשר לה לפרוש תשתיות אינטרנט נרחבות. משרד התקשורת על ההחלטה: "להקטין את התלות הקיימת למתחרים ברשת בזק"
שרון טל |  1
יועז הנדל (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
שר התקשורת יועז הנדל הטיל אמש פצצה על חברת בזק, כשהודיע על הורדת התעריף לטלפון הקווי, דבר שצפוי להוריד את המחירים בכ-40% ויביא לחיסכון של 400 מיליון שקל לציבור, על חשבונה של בזק. התוצאה – מניית בזק צללה ב-10% בסיכום יום המסחר, אך זו לא הייתה המכה היחידה.
בהמשך, הודיע שר התקשורת כי משרדו ימליץ לאשר את רכישת אמצעי השליטה ב-IBC על ידי קבוצת הוט. המהלך, לפי הודעת משרד התקשורת, "יוביל לפרישת רשת משותפת של אינטרנט אולטרה מהיר לכ-1.7 מיליון משקי בית במדינת ישראל החל ממועד אישור העסקה ועד לטווח זמן של חמש שנים, במסגרת זו תורחב חובת פרישת הרשת ביחס של 1:1 בין מספר משקי בית בפריפריה מול המרכז. כמו כן ביסוס רשת סיטונאית נוספת אפקטיבית ובפרישה רחבה תאפשר הרחבת רמת התחרות על גבי תשתיות שתפחית עלויות לצרכן הקצה".
במשרד התקשורת הודיעו כי ההחלטה להמליץ לאשר את העסקה להוט היא במטרה "להרחיב באופן משמעותי את פרישת רשת הסיבים של IBC בישראל, לקצר את לוחות הזמנים לפרישה נרחבת, להקטין את התלות הקיימת למתחרים ברשת בזק, ולהפחית חסמי כניסה למתחרים חדשים על גבי רשת סיטונאית נוספת שתאפשר אספקת שירותים מבוססי סיב לצרכן".
שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל: "אישור הבקשה יקדם את קצב פרישת הסיבים בישראל וישפר את שירותי האינטרנט באיכות השירות והמחיר לצרכן לכלל אזרחי ישראל אשר משוועים לאינטרנט מהיר במיוחד בימים אלו. אחרי עשור אבוד בתחום התשתיות הגיע הזמן שלכל אזרח בכל מקום בארץ יגיע אינטרנט מהיר עם תחרות של שתי חברות לפחות".
הנדל נפרד ממשרד התקשורת
שר התקשורת הנדל פעל מאז כניסתו לתפקיד לקידום נושא פריסת הסיבים האופטיים ולהרחיבם לאיזורים מרוחקים. הבוקר, רגע לפני שסיים את תפקידו גם רשם הישג. ועדת הכלכלה אישרה את סעיפי התיקון באופן ש"יקדם את התנאים להקמת הקרן שתאפשר פרישה בכל מקום בו חברת בזק לא תפרוש פרישת הסיבים תאפשר אינטרנט אולטרה מהיר לכל משקי הבית בישראל". כעת יעלה החוק לקריאה שנייה ושלישית.
בהמשך לכך, ולאחר שהשאיר לא מעט מהלכים מאחוריו, שר התקשורת, חה"כ יועז הנדל נפרד היום ממשרד התקשורת: "תקופת הקורונה, שעדיין מלווה אותנו, המחישה עד כמה משרד התקשורת הינו משרד מרכזי וחשוב. למדתי בתקופה הזאת להכיר  את אנשי משרד התקשורת, המנהלים והעובדים ומצאתי כאן חבורה מופלאה של עובדי ציבור רציניים ומסורים".
"מבין הדברים המרכזיים שקידמנו נזכיר את קידום פרישת האינטרנט האולטרה מהיר, מתווה הסיבים, דור 5, הפסקת עוולות צרכניות כדוגמת המינויים הכפולים, ביטול הפיצול בין תשתית וספק, הרפורמה ומהפיכת השירות בדואר, הרחבת אזורי הקליטה ועוד. אי אפשר שלא להזכיר את המהפכה הכי גדולה ומסובכת שלי, להחליף את התמונות במשרד. טרקטור, שדות חיטה, מדבר יהודה". "והעיקר זה לחבר את ישראל. לצמצם פערים ולאפשר לכל אזרח ישראלי קליטה וכיסוי ראויים, אינטרנט מהיר ותחרות הוגנת".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ביבי- אלוביץ 4000
    עומר 12/2020/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכמובן מי מנע את כל הרפורמות האלו עד עכשיו....ביבי מה לא עושים למען חבר וכתיבה חיובית
    סגור