חדשות

שירביט מסרבת לשלם כופר: "לא נכנע לטרור מסוג זה", פרטי מבוטחים כבר דולפים

בשעות הלילה התנהלו מגעים בין 'בלאק שאדו' לחברת הביטוח בנוגע לתשלום של מיליון דולר ע"פ דרישת הפצחנים, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות וכעת נותרו לשירביט יומיים בלבד להגיע להסכם, בעוד פרטי מבוטחים ראשונים כבר החלו לדלוף
כפיר אדר |  3
האקר (צילום pixabay)
בשעות הלילה המאוחרות, קבוצת ההאקרים 'בלאק שאדו' ניהלה מו"מ עם חברת הביטוח שירביט, ממנה גנבה פרטים של עשרות אלפי לקוחות, אך הדבר לא צלח וכעת המבוטחים עומדים בפני פרסום פרטיהם, כך דווח הבוקר (שישי) בנוגע לסיטואציה המסובכת ויש כאלו שכבר פרטיהם פורסמו באינסטגרם של קבוצת הפצחנים.
על פי הודעת קבוצת ההאקרים שפרצו לשרתי החברה, עולה כי המגעים עלו על שרטון לעת עתה ועדיין לא הגיעו להסכמות בנוגע לתשלום הכופר שעומד על מיליון דולר במטבעות ביטקוין. הפצחנים מאיימים לשחרר את המידע בתום הזמן שהוקצב להעברת דמי הכופר, לעת עתה בשירביט טוענים כי לא ייכנעו לדרישות ולא מוכנים לשלם ולכן שיחררו 'בלאק שדאו' פרטים ראשונים של מבוטחים.
 
קבוצת ההאקרים שגנבה את פרטי המשתמשים של חברת שירביט לא הפסיקה כאן את האיומים, לקראת פקיעת הדד ליין ביום ראשון הבוקר ב-9 והודיעה: "חברת שירביט לא שילמה עד כה. נראה שדליפת הפרטים של הלקוחות, העובדים ועובדי המדינה לא חשובה להם. נעשה מה שאמרנו ב-9". 
כאמור, הסחיטה מצד ההאקרים היא לא הבעיה היחידה של שירביט שנגדה עומדת ככל הנראה לקבל אישור תביעה יצוגית על סך 600 מיליון שקל, שהגיש עורך הדין יוחי גבע המומחה לתובענות ייצוגיות, במסגרתה הוא מוחה על רשלנות לכאורה של החברה באבטחת המידע. אגב, עד כה הופצו בטלגרם מאות פרטים של מבוטחים ואפילו תמונות מטרידות של החברה ממסיבת חנוכה בשנה שעברה.
 
הודעת חברת שירביט: "שירביט מודיעה כי החליטה שלא להיענות ל״דרישות הכופר״, ולהמשיך לפעול בכל המישורים כדי להגן על המידע של לקוחות החברה ועובדיה. החברה מלווה מקרוב ע״י שורת גורמים ממלכתיים המעורבים בניהול האירוע. במהלך המו״מ שנוהל לאורך כל הלילה, הגיעו כל הגורמים המקצועיים למסקנה גורפת כי לטרור הסייבר יש ענין בפגיעה אסטרטגית ולא עומד מאחוריו מניע כספי כלשהו. הנהלת שירביט החליטה לנהוג בהם כפי שיש לנהוג בתוקפים ולא להיכנע לאיומים מצד גורמים בעלי מניעים  אסטרטגיים".  
עוד נמסר: "אנשי החברה ממשיכים לעקוב אחר כל התפתחות ומעדכנים את קהל הלקוחות באופן שוטף ככל שנדרש. שירביט פועלת בתיאום ובליווי צמוד של מערך הסייבר הלאומי, רשות שוק ההון, ביטוח וחיסכון, משטרת ישראל, הרשות להגנת הפרטיות וגורמים ממלכתיים נוספים. החברה אף שכרה את שירותיהם של מומחים מהשורה הראשונה המתמחים בניהול אירוע סייבר, ניהול משא ומתן וניהול משברים".
מנכ"ל החברה, צביקה ליבושור הוסיף: ״שירביט מתמודדת עם מתקפת סייבר עוינת שמאחוריה עומד גורם המבקש לבצע פגיעה אסטרטגית. החברה לא תיכנע לטרור מסוג זה ותפעל בדרכים העומדות לרשותה להגן על לקוחות החברה ועל המידע המצוי בחברה, בתיאום עם כלל הרשויות הממלכתיות המלוות מקרוב מאוד את ניהול האירוע״.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    תמונות ממסיבת החנוכה של החברה?
    שם... 12/2020/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא הגזימו במה ששומרים? ואולי יצלמו גם בשרותים וישמרו. יש דברים שעליהם לשמור. אבל חייב להיות פג תוקף לכל דבר לדוגמה פוליסה מעל 3 שנים שלא חודשה יש למחוק את כל הנתונים שקשורים בה . ולא לשמור צילומי מסיבות של העובדים.
    סגור
  • 2.
    ישר כח
    יעקב 12/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    טוב מאוד שלא נכנעתם לסחטנות. אפילו שאני מבוטח אצלכם
    סגור
  • 1.
    נו באמת
    שם 12/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אין שום ביטחון שהמידע לא יודלף לאחר ששירביט תשלם.
    סגור