חדשות

קבינט הקורונה ננעל ללא הכרעה: מתווה סגירת המסחר החל ב-19:00 והחמרת הקנסות יאושר?

קבינט הקורונה טרם הגיע להסכמה ויחודש מחר, כאשר ההצבעה תכלול הידוק משמעותי באכיפה ביישובים אדומים, עוצר לילי ביישובים כתומים ואדומים, ענישה כספית חמורה למפירים. נשיא ארגון העצמאים בביקורת: "הממשלה שוב נתפסת במערומיה"
כפיר אדר | 
חנות (צילום Pexels)
קבינט הקורונה לא הגיעה להסכמות הערב (ראשון) ועדיין לא הכריע לגבי ההצעה שתובא להצבעה - הידוק משמעותי באכיפה ביישובים אדומים, עוצר לילי ביישובים כתומים ואדומים, סגירת מסחר החל מהשעה 19:00 והחמרת הקנסות על מפירי ההנחיות.
המל״ל היה זה שהציע חלופות לשרים החל מפתיחה ועד להחמרה בהגבלות: פתיחה שלב ג', לאחר מכן פתיחת שלב ג' וסגירת מסחר עד 19:00, פתיחת שלב ג' לצד עוצר לילה כללי, פתיחת שלב ג' והחמרה רק בערים אדומות, עיכוב פתיחת של ג' עד עמידה ביעדים וכן עיכוב פתיחת שלב ג' והחמרה.
פרויקטור הקורונה פרופסור נחמן אש הבהיר: "אין הוכחה לאפקטיביות של סגר לילי". פרופ' אש גם פירט בדיון בקבינט את רשימת המקומות שאמורים להישאר פתוחים בערים תיירותיות ירוקות: בתי מלון כולל בריכות וחדר אוכל, מסעדות לפי המגבלות, מסחר רחוב ללא קניונים ואטרקציות תיירותיות באוויר הפתוח. יש להותיר את מגבלת ההתקהלות של עד 20 איש בחוץ 10 בפנים.
ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בדיון: "המינימום שנדרש מאיתנו הוא הידוק ההגבלות. אלה הגבלות מינימליות. ספק אם הן יעזרו. יכול להיות שנחזור בשבוע הבא ונגיד שאנחנו מוכרחים לעשות משהו אחר".
הזעם במגזר העסקי על הצעת נתניהו לסגור את המסחר בשעה 19:00 לא מאחר להגיע. נשיא ארגון העצמאים להב, עו"ד רועי כהן, טען כי: "הממשלה שוב נתפסת במערומיה. אין תוכנית סדורה להתמודד עם הקורונה, אז נוקטים צעדים של ניסוי וטעייה על גבי העסקים הקטנים. איזו התקהלות יש בחנויות בשעה 19:00?!".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה