בריאות

מפעל הפיס עושה סוף להתמכרויות? זה המהלך שמכוון למהמרים

מהלך מרוכז לטיפול בתופעת ההתמכרויות במדינת ישראל: "האם אני באמת יכול/ה להפסיק מתי שאני רוצה? אולי, אבל שווה לבדוק". מפעל הפיס, בשיתוף משרד הבריאות ומשרד הרווחה והביטחון החברתי, מקדם מהלך ארצי לקידום העלאת המודעות לתופעת ההתמכרויות בכללותה, בשלל תחומים, במטרה לצמצם את התופעה ונזקיה ולהעניק טיפול
מערכת ice | 
מפעל הפיס (צילום shutterstock)
בימים אלה, מפעל הפיס, משרד הבריאות ומשרד הרווחה והביטחון החברתי, מקדמים קמפיין לאומי נרחב, בשילוט חוצות ודיגיטל, להעלאת המודעות לתופעת ההתמכרויות בכללותה, במטרה להעלות לסדר היום הציבורי את סוגיית ההתמכרויות בישראל, לצד הפנייה לגורמי סיוע וטיפול עבור אנשים שנמצאים בסיכון לפתח בעיית התמכרות, וכן עבור מכורים ובני משפחותיהם.
כחלק מהמהלך, יצר מפעל הפיס עמוד תוכן ייעודי המאגד מידע עצום ואפקטיבי בתחום: שאלון עצמי לזיהוי בעיה של התמכרות בשלל תחומים (גיימינג, חומרים אסורים, אלכוהול, הגרלות והימורים), מחקרים ומאמרים בתחום וכן הפנייה למסגרות טיפול מתאימות.
 
מפעל הפיס פועל כבר למעלה מעשור במגוון דרכים להעלאת המודעות לנושא התנהגות אחראית בהגרלות בפרט ובחיים בכלל, בשיתוף פעולה מלא של משרד הרווחה, הבריאות והאוצר וכן בשיתופי פעולה עם עמותות, באמצעות: תמיכה במכורים ובני משפחותיהם, הקמת מרכזי טיפול למכורים, הובלת מחקרים אקדמיים וסקרים מקיפים על היקף תופעת ההתמכרויות. שילוב של מומחים בתחום וכן פעילויות תקשור והסברה אינטנסיביים ועקביים להעלאת המודעות להשתתפות מידתית בהגרלות, במסגרת "משחקים באחריות".
יו"ר מפעל הפיס, רו"ח אביגדור יצחקי: "הגידול בהיקף תופעת ההתמכרויות בישראל (1מתוך 7 סובל מהתמכרות כלשהי, 90% מהמכורים לא מגיעים לטיפול!) מחייב אותנו, כגוף ציבורי, מבוקר ומפוקח, אשר מהווה את מפעל ההגרלות הלאומי של ישראל ומחזיר את כל רווחיו לקהילה, להמשיך ולהשקיע משאבים רבים בנושא מורכב ואקוטי, אשר משליך על המרקם החברתי, הכלכלי והמשפחתי במדינת ישראל".
עוד הוסיף: "הקמפיין שמוביל כעת מפעל הפיס בשיתוף משרד הבריאות ומשרד הרווחה והביטחון החברתי מרחיב את היריעה לכלל ההתמכרויות ומהווה פלטפורמה למודעות ושיח, לצד נקיטת יוזמה אקטיבית לטיפול ומניעה אפקטיביים, והוא מהווה נדבך נוסף בפעילות ענפה שמוביל מפעל הפיס בתחום, תוך השקעת משאבים משמעותיים ומתוך אמונה ששילוב הכוחות בין כלל הגורמים יכול להביא לשינוי אמיתי בכל תחום המניעה והטיפול בהתמכרויות."
שר הרווחה והביטחון החברתי, יעקב מרגי: "תופעת ההתמכרות היא תופעה קשה שפוגעת ביחידים ובמשפחות שלמות ואנו במשרד הרווחה רואים את התוצאות הקשות שלה בשטח. הדרך הטובה ביותר להתמודד עם התופעה הזאת היא בראש וראשונה למנוע אותה ככל שניתן ועל כך הקמפיין. אני מודה למפעל הפיס ולעמיתינו במשרד הבריאות על היוזמה המשותפת ומקווה שהקמפיין יעורר את מודעות הציבור לתחלואי ההתמכרות והדרך להימנע מהם".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה