בריאות

אירוע סייבר חמור: בית החולים בירושלים נפרץ על ידי האקרים

משרד הבריאות מעדכן על חשד לאירוע סייבר בבית החולים כפר שאול איתנים. הצוותים הרפואיים ממשיכים לטפל במטופלים, וזאת במקביל לבדיקה של האירוע על ידי צוות הסייבר במשרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי
מערכת ice | 
בית חולים (צילום פלאש 90/ דוד כהן)
משרד הבריאות מעדכן על חשד לאירוע סייבר בבית החולים כפר שאול איתנים. בית החולים עבר לנוהל ידני. הצוותים הרפואיים ממשיכים  לטפל במטופלים וזאת במקביל לבדיקה של האירוע על ידי צוות הסייבר במשרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי.
משרד הבריאות ומערך הסייבר יוסיפו ויעדכנו עם ההתפתחויות בנושא. האירוע מגיע כמה שבועות בלבד אחרי הפריצה לבית החולים מעייני הישועה שם שמו יד פושעי הסייבר יד על תיקים של מטופלים.
כזכור, בית החולים מעייני הישועה בבני ברק הודיע באוגוסט האחרון כי נבלמה באופן סופי מתקפת הסייבר שהחלה על בית החולים במהלך הלילה וגרמה להשבתת המערכות המנהלתיות. בית החולים יחזור בשעות הקרובות לשגרה. 
"כפי שהוסבר הבוקר, הנהלת ביה"ח ניתקה באופן יזום את המערכות בכדי למנוע הדבקת סייבר, זאת תוך שמירה על רציפות הטיפול במאושפזים", אמרו בבית החולים. "מאז בלימת המתקפה, צוות ביה"ח בשיתוף עם אנשי מערך הסייבר הלאומי ואנשי משרד הבריאות, נמצאים בתהליך של ניקוי וזיכוי של מגוון הרכיבים ומערכות המחשוב בביה"ח".
נזכיר כי במהלך הלילה עודכנו משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי אודות מתקפת סייבר בבית החולים בבני ברק, שגרמה להשבתת מערכות המחשוב המנהלתיות. בתיאום עם משרד הבריאות התקבלה החלטה לא לקבל חולים למרפאות חוץ ולמכוני הדימות בבית החולים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה