בריאות

גינה טיפולית חדשה נחנכה במרכז לבריאות הנפש אברבנאל

הגינה הטיפולית הוקמה ע"י העמותה להנצחת טליה אמיתי לזכר אחיה, ערן, שהיה מטופל במרכז לבריאות הנפש אברבנאל בשנתיים האחרונות לחייו
מערכת ice | 
גן ערן (צילום מרכז לבריאות הנפש אברבנאל)
גינה טיפולית חדשה נחנכה לרווחת מטופלי המרכז לבריאות הנפש אברבנאל המסונף למרכז הרפואי ת"א ע"ש סוראסקי, איכילוב. הגינה הטיפולית הוקמה, ע"י העמותה להנצחת טליה אמיתי לזכר אחיה של טליה, ערן, שהיה מטופל במרכז לבריאות הנפש אברבנאל בשנתיים האחרונות לחייו.
ערן נפטר לפני כשנה  והעמותה החליטה לתרום את הגינה הטיפולית  "גן ערן", לזכרו של ערן שאהב מאוד את תחום הגננות והטבע. הגינה הטיפולית החדשה והיפה תאפשר למטופלים לחוות טיפול בצמחים, לשתול ולעסוק בגינון וליהנות ממנה בזמנם החופשי. הגינה כוללת עשרות זני צמחים, פרחים, עשבי תיבול, גן ורטיקלי, משטחי דשא לפנאי, חממת צמחים ועוד.

בהקמת הגינה לקחו חלק זיו עייני - המנהל האדמיניסטרטיבי של המרכז לבריאות הנפש אברבנאל שהיה אחראי על הקמת הגינה בפועל, על עיצוב והקמת הגינה הופקד אדריכל הגנים  יניב בדוש, ואת קירות החממה עיטרה בציורים מרהיבים הציירת לורן קרואני.
מטר אופיר ממחלקת ריפוי ועיסוק באברבנאל שתלווה את המטופלים בפעילות בגינה, סיפרה על התרגשותם של המטופלים והצוות ביום הראשון של הפעילות בגינה ודברה על התרומה הנפשית, הפיזית והחברתית של הגינה הטיפולית למטופלים ולמטפלים.
האירוע התקיים בנוכחות ראש העיר בת ים, מר צביקה ברוט, מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל פרופסור יובל מלמד, יו"ר העמותה לזכר טליה אמיתי, גב' רוני פדרמן וחברי וועד המנהל של העמותה, חברי אגודת ידידי נפש אברבנאל, משפחות ומטופלי אברבנאל.
צביקה ברוט, ראש העיר בת ים: "מרגש בכל פעם מחדש לראות את הלב והנשמה שנותנים באברבנאל. אברבנאל הינו מרכז רפואי חשוב ודומיננטי הניצב בלב הקהילה וחשוב להמשיך ולפתח אותו. אני מודה לצוות, ליו"ר אגודת הידידים דפנה נחושתן ולפרופ' יובל מלמד המשתף אותי בפעילויות ובעשיה הברוכה. נמשיך לסייע ולקם מיזמים חדשים, אין ספק שהצטרפות אגודת הידידים היא מכפילת כח בפיתוח אברבנאל".
גב' רוני פדרמן, מיסדת העמותה על שם טליה אמיתי: "ערן היה מאושפז במחלקה פעילה ב' שהפכה לביתו, ואני רוצה להודות לצוות המחלקה. לפני מותו בקש ערן להקים עמותה להנצחת זכרה של אחותו שתמכה בו רבות ואני שמחה שהצלחנו להגשים את משאלתו.  אני רואה חשיבות רבה בהקמת הגינה הטיפולית שתורמת לחיזוק הערך העצמי והקישורים החברתיים והקוגנטיבים ועצמאות החולים ומאפשרת להם להתמודד עם קשיים. הנתינה היתה ערך מרכזי שבו טליה האמינה ויישמה הלכה למעשה. זהו הפרויקט הראשון של העמותה ואני מאמינה שיבואו עוד רבים בעקבותיו, אני מודה לדפנה נחושתן יו"ר עמותת 'ידידי נפש אברבנאל' ולכל חברי אגודת הידידים  שסייעו רבות בהקמת הגינה".
פרופ' יובל מלמד מנהל המרכז לבריאות הנפש אברבנאל: "זה יום גדול והגשמת חלום עבור המרכז לבריאות הנפש, מודה אישית לכל העוסקים במלאכה, אין ספק שמדובר בחזון שהתגשם. הגינה תסייע למטופלים לחוות חוויות חיוביות כל האפשר, להעשיר את הטיפול בהם, ולאפשר להם להרגיש חלק מפעילות קהילתית יוצרת. תודה מיוחדת לראש העיר בת ים, מר צביקה ברוט שתומך ומלווה את בית החולים לאורך כל הדרך, אנו נמשיך לקדם בשיתוף אגודת הידידים יוזמות נוספות לרווחת המטופלים והצוות המסור".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה