משפט

לקראת פסח: משרד החקלאות במאמץ אכיפה מיוחד

בתוך כשבוע מפקחי משרד החקלאות סיכלו שישה ניסיונות להברחה של כ-21,000 ביצים עם חותמות מזויפות וכ-1.4 טון עוף מוברח שיועד למכירה בישראל

מערכת ice | 
ביצים שהחורמו (צילום משרד החקלאות)
תקופת "לפני החגים" מאופיינת בדרך כלל בעלייה בניסיונות ההברחה של בשר וביצים שמקורם בשטחי הרשות הפלסטינית ובניסיונות זיוף והחתמה של ביצים. את העלייה בניסיונות תולים במשרד החקלאות ופיתוח הכפר בפוטנציאל הרווח הגבוה הקיים במוצרים אלה, בייחוד ככל שהביקוש אליהם עולה.
על כן, בתקופה זו, מפקחי היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות של משרד החקלאות משקיעים מאמץ רב כדי לסכל הברחות, לאור הסכנה הממשית לבריאות הציבור שיש בצריכת מוצרים שיוצרו ונשחטו ללא פיקוח וטרינרי, ופועלים 24/7 במעברי מרחב התפר בין ישראל לרשות הפסלטינית.
מאמצי האכיפה נשאו פרי, ובמסגרתם בתוך כשבוע בלבד נתפסו כ-21,000 ביצים וכ-1.4 ק"ג בשר עוף. בשלושת האירועים הראשונים, מפקחי המשרד בשיתוף לוחמי צה"ל, סיכלו במחסום רנתיס שני ניסיונות שונים להברחה של כ-6,000 ביצים בכל אחד מהאירועים, וניסיון שלישי להברחת כ-9,000 ביצים אשר כולם הוסתרו תחת סדינים בתא המטען ובמושב האחורי של רכב פרטי.
הביצים, שמקורן בשטחי הרשות הפלסטינית, הובלו ללא קירור ועליהן הוטבעו חותמות מזויפות לכאורה של מכון מיון ביצים בישראל. מחקירה ראשונית עולה כי בעלי הרכבים התכוונו לשווק את הביצים הללו בשווקים ומרכולים במרכז הארץ.
בשלושת האירועים האחרים, מפקחי המשרד בשיתוף לוחמי צה"ל, סיכלו במחסום רנתיס וטייבה ניסיון להברחה של כ-900 ק"ג בשר עוף. לאחר מכן בעקבות מידע מודיעיני, מפקחי המשרד חשפו בצומת יקנעם ניסיון להברחה של חצי טון עוף אשר הוסתרו בתאי המטען של הרכבים. העופות שהוסתרו היו במקורם משטחי הרשות הפלסטינית, הובלו ללא קירור ונשחטו ללא פיקוח וטרינרי. מחקירה ראשונית עולה כי בעלי הרכבים התכוונו לשווק את העופות הללו בשווקים ומרכולים בצפון ומרכז הארץ.
ביצים הן מוצר רגיש במיוחד, ולכן יש חשיבות מיוחדת לעמידתן בדרישות השירותים הווטרינריים. בין היתר, הן מאושרות לשיווק רק לאחר שנבדקו, מוינו ונחתמו בתחנת מיון מאושרת. ביצים שאינן עומדות בדרישות החוק הינן אסורות בצריכה ועלולות להוות סכנה לבריאות הציבור. כמו כן, במשרד מבקשים מהציבור להקפיד לרכוש בשר במקומות מוכרים הנמצאים תחת פיקוח וכי יש להקפיד על מוצר באריזה מקורית, סגורה ונקייה עם התוויה וסימון של תאריך ייצור ותאריך פג תוקף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה