מדדים ומחקרים

המחקר חושף: כמה באמת השפיעה הקורונה על בריאות הנפש שלנו?

חוקרים בקנדה מצאו כי המגפה לא הביאה להחמרה נראית במצב הנפשי הכללי, כאשר בכלל עזרה ללכד את הציבור סיבוב "האויב המשותף"
מערכת ice | 
וירוס הקורונה (צילום vecteezy)
כאשר מגפת הקורונה נראת בגדול מאחורינו, עכשיו יכול העולם לבדוק יותר לעומק את ההשפעה ארוכת הטווח על הגוף. 
מחקר חדש של טוען כי הקורונה לא בהכרח פגעה בבריאות הנפש שלנו. לפי המחקר, שבוצע על ידי חוקרים מאוניברסיטת מקגיל בקנדה ופורסם לאחרונה במגזין The Guardian הבריטי, נראה שאין עלייה משמעותית במקרי ההתאבדויות או בדיווחים על תחלואה נפשית. המחקר התמקד במבוגרים, בעיקר במדינות בעלות הכנסה בינונית וגבוהה.
למרות מגבלות הסגר והריחוק החברתי, החוקרים טוענים כי המגפה והאמצעים ששומשו למגרה הגבירו את הלכידות החברתית סביב ה-"אויב" שהקורונה היווה.
"הסיפור של השפעות הקורונה על בריאות הנפש הפך לחלק מנרטיב ציבורי כללי, אך הוא לא בהכרח מבוסס מחקרית", טוען ברט טומבס, פרופ' לפסיכיאטריה באוניברסיטת מקגיל. "הטענות על כך שבריאותם הנפשית של רוב האנשים הידרדרה באופן משמעותי במהלך המגפה, התבססה בעיקר על מחקרים פרטניים שבחנו מצב מסוים, במקום מסוים, בזמן מסוים; אך הם לרוב לא כללו השוואה ארוכת טווח".
עם זאת, החוקרים הקנדים דווקא כן מכירים בכך שנשים חוו החמרה בתסמיני חרדה, דיכאון או תסמינים כלליים אחרים הקשורים לבריאות הנפש , אך הם אינם מייחסים זאת לקורונה עצמה אלא לעובדה, שלטענתם "נשים היו צריכות לדאוג לבני משפחתן, במקביל ללחץ הנפשי גדול שבו היו נתונות". עוד טוענים החוקרים, כי ממצאיהם עולים בקנה אחד עם מחקר גדול נוסף שנערך אודות שיעור ההתאבדויות במהלך המגיפה, לפיו לא הייתה עלייה במקרים אלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה