בריאות

פיתוח ישראלי יוצא דופן: כך תגלי סרטן צוואר הרחם מוקדם מהצפוי

פיתוח של חברת MpCheck הישראלית לבדיקות תקופתיות רפואיות בבית המטופל, שהוטמע בשיבא BEYOND, בית החולים הווירטואלי של שיבא, הוצג בכנס הרפואה השנתי Arab Health 2023 בדובאי, ומאפשר גילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם
מערכת ice | 
בדיקות סרטן (צילום pexels)
פיתוח של חברת MpCheck לבדיקות תקופתיות רפואיות בבית המטופל, שהוטמע בשיבא BEYOND, בית החולים הווירטואלי של שיבא, הוצג לאחרונה בכנס הרפואה השנתי Arab Health 2023 שנערך במרכז הסחר העולמי של דובאי ובו השתפו חוקרים, רופאים ויזמי ביו-טק.
מדובר בפיתוח מעולם הרפואה המונעת, המאפשר לבצע בדיקות דם, בדיקות שתן, בדיקה לגילוי מוקדם של סרטן צוואר הרחם, בדיקת שמיעה ועוד בתוך 30 דקות. התוצאות מגיעות למערכת ייעודית של בדיקות הסקר, הנמצאת בשיבא, ומתממשקת לתיק הרפואי של המטופל.
 לדברי ניצן להט, מנכ"ל MpCheck, שהוקמה ב-2020 ומעסיקה 10 עובדים, ״הצגת הפיתוח בכנס בדובאי הביאה להתעניינות רבה במוצר ממדינות ממזרח אסיה וכן מדינות העולם הערבי, אשר בהן לא קיים פתרון כזה.
״אם בעבר מטופלים היו מבלים מעל לחצי יום במעבדות השונות, התפתחות הטכנולוגיה מאפשרת תהליך הרבה יותר נוח וידידותי ללקוח. אני סבור שבשילוב פרמטרים נוספים והתאמה ספציפית למדינת היעד נוכל להגיע עם המוצר גם למדינות נוספות״.
הדר אמיר, מנהלת פיתוח עסקי בשיבא BEYOND: ״אחוז נמוך מאזרחי ישראל מבצעים את בדיקות הסקר התקופתיות, המצב טעון שיפור. רפואה מונעת היא הדרך החשובה ביותר של עולם הרפואה למניעת מחלות והצלת חיים ולבדיקות הסקר משקל מכריע בכך. לדוגמא, ביצוע שנתי של בדיקות הסקר הוא חובה עבור אזרחי יפן ואנו בשיבא משוכנעים כי הטמעת הבדיקות בשירותי בית החולים הווירטואלי תסייע להציל חיים״.
הקונסולית הכללית של ישראל בדובאי, לירון זסלנסקי, סברה כי ״יש פוטנציאל עצום לשיתוף פעולה בין המדינות בתחום הבריאות, זאת לאור הדמיון בין האוכלוסיות והצורך להתמודד יחד עם מחלות שנפוצות באזורנו. זהו תחום גלובלי, בו רק שיתוף פעולה ועבודה משותפת תייצר פתרונות לאתגרים חוצי גבולות. זו השנה השלישית ברציפות שישנו ביתן ישראלי ב-Arab Health, תערוכת הבריאות הגדולה במזרח התיכון. עבודה משותפת בתחומים כמו טיפול בחולים ופיתוח טכנולוגיות בתחום הרפואה, בשיתוף מוסדות ישראלים מובילים כמו המרכז הרפואי שיבא, פותח אופקים כלכליים חדשים ותורם ליחסים בין המדינות״.
הכנס בדובאי (אחיעד קלמן, משרד החוץ)
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה