בריאות

בשר עם עובש ומדבקות מזויפות: זה האטליז שמסכן לקוחות

אטליז 'אבי' בחיפה נסגר לאחר החלטה של רופאת מחוז חיפה בשל ביקורת חמורה של הפקחים במקום: "ליקויים חמורים המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור"
מערכת ice | 
בשר
ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה היום (חמישי) על צו סגירה מינהלי ל"אטליז אבי", ברחוב די שראלי 1, חיפה. הצו נמסר לאור ממצאי הביקורת בסימוכין שנערכה על ידי מפקח המחלקה לבריאות הסביבה בלשכת הבריאות המחוזית חיפה ובהשתתפות הוטרינר העירוני של עיריית חיפה.
בביקורת זו נמצאו ליקויים חמורים המסכנים באופן מיידי את בריאות הציבור. בעסק זה מתבצעות פעולות יצרניות: הכנת קבבים, המבורגרים, נקניקיות והקפאתם בניגוד למותר, ללא תנאים בסיסיים וללא חדר עבודה..בעת הביקורת נראתה פעולה של טחינה מראש והכנת קבבים. בשר בקר הופשר מחוץ למקרר על וו תליה מעל הכיור ונממדה טמ"פ של 15 מע"צ לבשר.

כמו כן.במקרר אין הפרדה בין בשר בקר לבשר עופות. כמו כן, הבשר אינו מסומן וחלק ניכר ממנו, נמצא בקעריות פלסטיק. נמצא בעת הביקורת כי התאריכים המעידים על פגי תוקף של מוצרי בשר מכוסים על ידי מדבקה לשינוי תוקף המוצר והצגתו כתקין. על פי הסימון הקיים באטליז זה מוכרים מוצרים פגי תוקף.. המדבקות הנמצאות על מוצרי הבשר השונים אינן עומדות בתקינה הנדרשת על פי תנאי רישיון היצרן. בבדיקה של מוצר יחיד לכאורה עם סימון תקין, שנמצא בביקורת, ובהשוואה לשאר המדבקות המיועדות לסימון מוצרים ניראה כי שאר המדבקות על מוצרי הבשר השונים מזויפות.
על חלק ממוצרי העסק מודבקת תוית "HOUSE MEAT "שאינו בעל רישיון יצור כך שעל פניו יוצרו ללא פיקוח, ללא אישור ולא ברור באלו תנאים תברואיים. הוחלט להשמיד על ידי הוטרינר העירוני כ- 25 ק"ג בשר שאינו ראוי למאכל אדם: 15 ק"ג, קבבים וקציצות, 2.2 ק"ג נקניקיות, 7.3 ק"ג שומן ו 5 ק"ג בשרים שונים. העובד במקום סרב לבצע השמדה על פי החלטת הוטרינר. מקרר הבשרים עם הצטברות עובש ושומן. רצפת המקרר עשויה מדיקט עץ. חומר זה סופח לחות ומפתח עובשים.
עוד נכתב: "בעסק זה ישנם מדפים העשויים מעץ מעל עמדת העבודה. קיימת רטיבות בקירות העסק. כמו כן, קיימת התקלפות צבע. משקוף הכניסה לעסק אינו נקי, קיימת התקלפות צבע והמזגן אינו נקי. לא הוצגו תעודות משלוח, בחצר העסק מוסלק מקרר בתור ארון חשמל הצמוד לקיר העסק, בעת הביקורת סירב העובד לפתוח מקרר זה. העסק פועל ללא רשיון עסק. בגלל חומרת הסכנה, ומיידיותה אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי לעסק לפני שימוע. "תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה