בריאות

צדיק, הנחת? מחקר חדש קובע שהנחת תפילין טובה ללב

יהודים רבים מניחים תפילין מדי בוקר ומספרים כי הרגשתם טובה יותר. מחקר חדש מצא שלא רק הרוח מתחזקת, אלא גם הלב
מערכת ice |  2
חבד במבצע הנחת תפילין (צילום פלאש 90)
מחקר חדש בארה"ב טוען – הנחת תפילין טובה לא רק לרוח, אלא גם ללב. חוקרים מאוניברסיטת סינסינטי מסבירים שמי שכורך בחוזקה את רצועות העור סביב זרועו במהלך התפילה עשוי להגן על עצמו מפני נזק קרדיו-וסקולרי חמור לאחר התקף לב.
"התפילים מונחים על הזרוע הלא דומיננטית באזור השריר הדו ראשי והאמה בצורה הדוקה למדי. זה אף פעם לא נעטף בצורה הדוקה למדי. זה אף פעם לא נעטף בצורה שחוסמת את זרימה הדם", הסביר ד"ר ג'ק רובינשטיין מהחטיבה לבריאות לב וכלי דם במכללה לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי. "ההנחה נמשכת במשך כ-30 דקות ברציפות במהלך תפילות הכוללות ישיבה ועמידה וכתוצאה מכך ישנו צורך מדי פעם להדק מחדש את הרצועה סביב הזרוע".

רובינשטיין אומר כי הפעולה זו מיאה לרמה של אי נוחות שעשויה להעניק הגנה מפני נזקים הנובעים מאובדן פתאומי של זרימת הדם (איסכמיה חריפה) או לאחר שחזור אספקת הדם (חזרה). זה מתרחש בדרך כלל במהלך התקף לב. כאשר זה קורה, חלק מהלב כבר לא מקבל חמצן עקב הפסקת זרימת הדם ולאחר מכן סובל עוד יותר ברגע שהזרימה חוזרת.
"מצאנו שהנחת תפילין אצל גברים וגם אצל נשים גרמה לשינויים בקצב הלב הקשורים להורדת חילוף החומרים כפי שנמדד באמצעות שונות בקצב הלב", אמר רובינשטיין והסביר ששונות קצב הלב מתייחס להבדל בין פעימה אחת לפעימת הלב הבאה. "אנחנו יכולים למדוד כל מיני דברים שונים מהשונות בקצב הלב כולל כנראה החשוב ביותר שהוא הטון הפאראסימפתטי. האם זה מרגיע אותך והאם זה גורם לחילוף החומרים שלך לרדת?".
מערכת העצבים הפאפרסימפתטית והסימפתטית מתארות את מערכת "הילחם או ברח" בגופנו. המערכת הפארסימפתטית נושאת אותות שאומרים לגוף להירגע, בעוד שהמערכת הסימפתטית עושה את ההיפך. שניהם חלק בלתי נפרד משמירה על איזון תקין בגוף. רובינשטיין מסביר שלתפילין הייתה השפעה משמעותית, ולכן העובדה הזו מציגה רעיון שיכול לחלוטין לקחת את הטיפול הקרדיו-וסקולרי לשלב הבא – עבור גברים ונשים כאחד.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    עוד לא גילו את ההקשר של בריאות הנפש זה עוד יבוא (ל"ת)
    מושון 01/2023/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    חיבוק ונשיקה טובים לבריאות יותר מנעלי נוחות
    שי לובי 01/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מחקר של המכון הישראלי נגד הנדסת תודעה מראה שחיבוק ונשיקה טובים לבריאות יותר מנעלי נוחות
    סגור