בארץ

מכון החקר החקלאי נפרץ; ציוד בשווי מיליוני שקלים נגנב

המשטרה מתירה לפרסום השבוע כי המכון הוולקני במרכז הארץ נפרץ בתחילת החודש וציוד טכנולוגי בשווי של מיליוני שקלים נגנב. במקביל לחקירה המשטרתית, השר דיכטר הורה על הקמת ועדת בדיקה במסגרת משרד החקלאות
מערכת ice | 
תמיכה בחקלאים (צילום vecteezy, unsplash, פלאש 90)
רצף מקרי הפריצה והגניבה ברחבי הארץ ממשיך. המשטרה אישרה לפרסום השבוע כי בתחילת החודש המכון הוולקני בראשון לציון נפרץ ונגנב מהמקום ציוד טכנולוגי בשווי של מיליוני שקלים. שר החקלאות, אבי דיכטר, הורה על הקמת ועדת בדיקה על מנת לחקור את האירוע.
אירוע הפריצה התרחש בליל ה-4 בינואר ורק עכשיו הפרטים המעטים הותרו לפרסום. בעת זו המשטרה עדיין חוקרת את המקרה ולא פורסם האם ישנם חשודים ואיזה ציוד בדיוק נגנב מהמקום. במקביל לחקירה המשטרתית, שר החקלאות דיכטר הורה כאמור להקים ועדת בדיקה פנימית, על מנת למנוע פריצות כאלו בעתיד.
הוועדה תבדוק את האירוע, את הנסיבות שהובילו אליו ואף תערוך בחינה של האבטחה במכון החקלאי. מדובר במכון הגדול ביותר בארץ, העוסק במחקר בתחום החקלאי. יתרה מכך הוא מסייע לחקלאים מקומיים בפתרון בעיות שונות, הקשורות בתחלואת בעלי חיים וצמחים. 
השר דיכטר הודיע: "החלטתי להקים ועדת בדיקה שתחקור לעומק את כלל הגורמים והכשלים שאפשרו את אירוע הפריצה והגניבה שאירעו במכון וולקני. ועדת הבדיקה תערוך בחינה מחדש של נהלי האבטחה במתקני משרד החקלאות. החלטתי להעמיד בראש הוועדה אדם מחוץ למשרד החקלאות, בעל ידע וניסיון מקצועיים ורלוונטיים לנושא הבדיקה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה