בריאות

לא בריא כמו שחשבתם: זה התבלין שעלול לסכן אתכם

תופעה חדשה שקורית בשנים האחרונות ברחבי אירופה גורמת לחשש כי תוסף התזונה הפופולרי, כורכורמין, דווקא מזיק לבריאות וגורם לנזק עבור הכבד שלנו
מערכת ice | 
תבלינים (צילום פלאש 90)
כבר מספר שנים שטרנד תוספי התזונה בתחום הבריאות הפך לכמעט קבוע וחלק מהשגרה של רבים מסביב לעולם - וגם כאן בארץ. אין ספק כי עד כה ראיתם תוספי תזונה המתבססים על צמחים סיניים, דגים וכמובן גם על כורכום. כעת, ד"ר מעיין ברנע-זהר ממכון דוידסון חושפת שכורכום עלול דווקא להזיק לנו.
המחקר סביב הכורכום אינו פשוט לביצוע עקב הצבע העז שלו. עם זאת, המחקרים שכן נעשו קבעו עד כה שהתוסף עשוי לסייע בכמה תופעות מעטות, או לחילופין הוא לא משנה דבר. בעוד שהמחקרים בבעלי חיים היו אופטימיים, אלו בבני האדם היו מעורבים ולכן קשה להעניק תשובה חד משמעית בנושא התוסף.
במסגרת זו, מחקר מהשנים האחרונות בדק את השפעת התוסף ספציפית על הכבד וזאת על מנת להבין אם הוא יכול לסייע במחלת הכבד השומני. גם במקרה זה התוצאות היו מעורבות ולא היה הבדל בין אלו שקיבלו כורכומין ואלו שקיבלו חומר פעיל אחר. אם כן, לא נרשם שום שיפור בבריאות הכבד.
על אף שהמחקר לא יכל לקבוע דבר לרעתו של הכורכום, המציאות בשטח שונה. בעיקר מאז החלה מגפת הקורונה אנשים רבים החלו לצרוך תוספי תזונה וזאת ללא ייעוץ רפואי קודם. בהתאם, החלה עלייה במספר המקרים בהם מדווחת בעיה כלשהי בכבד.
למשל, אישה מארה"ב החלה לצרוך את התוסף בעקבות מידע שקראה ברשת. בעקבות הצריכה הזו חלה הרעה במצב הכבד שלה, אך היא לא דיווחה על לקיחת התוסף לרופאים. רק לאחר שהפסיקה ליטול אותו ויידעה את רופאיה בכך, הכבד הבריא. 
מקרים נוספים דווחו ברחבי מדינות אירופה ובאוקטובר האחרון רשת של רופאים הוציאה מאמר בנושא והזהירה באשר לתופעות הלוואי האפשריות. עם זאת, יש לציין כי הקשר בין הנזק לכבד לבין התוסף הוא בגדר השערה ועל כן מומלץ לשוחח עם רופא טרם הרכישה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה