בריאות

השווארמה האהובה נפתחת שוב: כבר לא מסוכן לאכול?

מסעדת "שווארמה הכוכבים", ברחוב ההסתדרות 55 בחיפה נסגרת לאחר ביקורת של משרד הבריאות: "בגלל חומרת הסכנה, על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה", כעת רופאת המחוז חתמה על צו הביטול בעקבות ביקורת נוספת טובה יותר
מערכת ice |  2
שווארמה (צילום pixabay)
חמישה ימים אחרי שד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה ביום שלישי שעבר על צו הפסקה מינהלי גם למסעדת "שווארמה הכוכבים", ברחוב ההסתדרות 55, בעיר הנמל הצפונית, היא חתמה על ביטול הצו.
שיבלי כתבה מדוע צו הסגירה בוטל: "אני מבטלת את הצו לאור ממצאי הביקורת שנערכה בעסק שבנדון ביום 25.12.2022 ע"י מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה בלשכתנו. בביקורת זו נמצא כי הליקויים אשר היוו עילה להוצאת הצו תוקנו, ולכן הוסרה הסכנה לבריאות הציבור. מובהר כי הנכם נדרשים לשמור על רמה תברואית נאותה ולעבוד בהתאם לכללי ונהלי העבודה המקובלים".
כזכור, במכתב הסגירה צוין: "אני מוציאה את הצו לאור ממצאי הביקורת שנערכה בעסק ביום 15.12 על ידי מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה בלשכתנו ובהשתתפות הווטרינר העירוני של עיריית חיפה. בביקורת זו נמצאו ליקויים תברואיים ותפעוליים חמורים המסכנים באופן מידי את בריאות הציבור".

הליקויים העיקריים בעסק: "בעסק נמצאו 25 ק"ג שומן שלא ידוע מקורם ו-10 ק"ג שיפוד שווארמה שהיה תלוי במכונת בישול למכירה ללקוח אחרי שימוש חוזר – הושמדו על ידי הווטרינר העירוני. שיפוד אחד שעבר תהליך בישול, נעשה בו שימוש חוזר והיה תלוי במכונת בישול ביום הביקורת. כמו כן, אחסון השיפוד היה ליד השיפוד השני שהוכן לפני תהליך בישול גולמי ושניהם נמצאים ביחד ומונחים בתוך קערה מלאה בדמים . כל זה בניגוד לנדרש ועלול לגרום לזיהום צולב. מתקני השיפודים של השווארמה מונחים על הרצפה ולא על מדפים מוגבהים".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שוארמה
    אבו טארק 03/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השווארמה הכי טובה ובריאה במשולש , זאת קנאה
    סגור
  • 1.
    אני הפסקתי לאכול בחוץ בכלל
    תל אביבי מקורי 12/2022/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    מאז שבכל מסעדה מועסקים עובדים זרים אני הפסקתי לאכול בחוץ לא סומך על בניקיון וההיגיינה שלהם
    סגור