בריאות

השווארמה האהובה נסגרת: כך הביקורת חשפה את הסכנה ללקוחות

מסעדת "שווארמה הכוכבים", ברחוב ההסתדרות 55 בחיפה נסגרת לאחר ביקורת של משרד הבריאות: "בגלל חומרת הסכנה והמידיות שלה, אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי לעסק לפני שימוע. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה"
מערכת ice |  12
שווארמה (צילום pixabay)
לא רק רשת קפה קפה בצרות בחיפה, ד"ר רנא שיבלי, סגנית רופאת מחוז חיפה, חתמה היום (שלישי) על צו הפסקה מינהלי גם למסעדת "שווארמה הכוכבים", ברחוב ההסתדרות 55, בעיר הנמל הצפונית.
במכתב צוין: "אני מוציאה את הצו לאור ממצאי הביקורת שנערכה בעסק ביום 15.12 על ידי מפקחת המחלקה לבריאות הסביבה בלשכתנו ובהשתתפות הווטרינר העירוני של עיריית חיפה. בביקורת זו נמצאו ליקויים תברואיים ותפעוליים חמורים המסכנים באופן מידי את בריאות הציבור".

הליקויים העיקריים בעסק: "בעסק נמצאו 25 ק"ג שומן שלא ידוע מקורם ו-10 ק"ג שיפוד שווארמה שהיה תלוי במכונת בישול למכירה ללקוח אחרי שימוש חוזר – הושמדו על ידי הווטרינר העירוני. שיפוד אחד שעבר תהליך בישול, נעשה בו שימוש חוזר והיה תלוי במכונת בישול ביום הביקורת. כמו כן, אחסון השיפוד היה ליד השיפוד השני שהוכן לפני תהליך בישול גולמי ושניהם נמצאים ביחד ומונחים בתוך קערה מלאה בדמים . כל זה בניגוד לנדרש ועלול לגרום לזיהום צולב. מתקני השיפודים של השווארמה מונחים על הרצפה ולא על מדפים מוגבהים".
עוד צוין: "בעסק נמצאו 2 מדורי עבודה אחד המיועד לבשר ללא כיור צמוד, והשני חיתוך ירקות ללא כיור . אין מדור לשטיפת ירקות . שטיפת הירקות נעשית במדור לשטיפת כלים ולא במדור ייעודי. הכנת הפלאפל נעשית במדור בשר בקר. אין מדור ייעודי. במקרר הפשרות המיועד לבשר בקר ,נמצאו גם מגשים עם חזה עוף המאוחסנים ליד בשר בקר ללא הפרדה . הדבר עלול לגרום לזיהום צולב. אין עמדה ייעודית לבשר עוף ולהכנות שניצל. שימוש חוזר בסלטים שהיו בעמדת הגשה. לא רשום תאריכי הכנה. פלאפל מוכן ללא כיסוי וללא תאריך הכנה ומאוחסן ליד ירקות לא שטופים. נזילה מדוד הקיים מעל מדור לשטיפת כלים ושטיפה של מזונות שונים כגון ירקות".
במכתב תואר גם כי: "אין חומר לשטיפת ירקות . במקרר -ירקות לא שטופים מאוחסנים עם ירקות שטופים וסלטים מוכנים ללא הפרדה פעילות הדברה לא מתבצעת .נצפו ג'וקים במחסן וזבובים במסעדה. כמו כן , מנהל המסעדה הציג אישורים של הדברה לא תקינים. גומיות במקרר הפשרה מלאות בעובש, רשתות חלודות. קירות לא נקיים , תקרה מלוכלכת שחורה. מתחת לעמדת סלטים - השקעים מלאים בעובש, ומתקן הקירור מאובק. ליקויים נוספים שנצפו במחסן של העסק. המחסן במצב תברואי ירוד. נמצאו ארגזי בשר שהתקבלו באותו יום של הביקורת מונחים על המקפיא במחסן בטמפרטורת החדר ולא בתוך המקפיא".
לסיום נכתב: "סחורה מונחת על הרצפה ישירות ולא על מדפים מוגבהים. מקפיא במחסן מלוכלך. כמו כן , נמצאו דמים יבשים בתוך המקפיא. אין אוורור במחסן. לא קיימת וונטה או מזגן . מצ"ב דו"ח הביקורת מיום 15.12 עם פירוט מלא של הליקויים בעסק. הדו"ח מהווה חלק בלתי נפרד מהצו. בגלל חומרת הסכנה והמידיות שלה, אני מוציאה את צו ההפסקה המנהלי לעסק לפני שימוע. תחולתו של צו זה הינה מידית. על העסק להיות סגור ללא כל פעילות מרגע קבלת צו זה".
תגובות לכתבה(12):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 10.
    ערביה בשם שיבלי
    דני 12/2022/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יש להם שווארמה מתחרה בשם הזה שיבלי, ערבים הם ערבים הם ערבים, כלום לא ישנה את זה .נוכלים גנבים ושודדים לא יודעים שום דבר אחר
    סגור
  • 9.
    הלכלוך והזוהמה במקומות אלו עושים את הטעם המיוחד והאהוב (ל"ת)
    פאול 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 8.
    למה עושים לונרע למה כאפרה שלי
    אמא של כאפה עליו 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 2
    למה עושים לבן שלי רע ? למה, כאפרה עליו 'נכון קצת לא נקי נכון יש קצת גוקים אבל לסגור את העסק בגלל גוקים ? כאפרה שלי לא סוגרים עסק יאיבני בגלל גוקים
    סגור
  • 7.
    שוחד
    שוחד 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    1 3
    שוחד זאת לא מילה קשה לבעלי תפקידים במשרד הבריאות מותר לשים עוף ליד בשר כול עודאיןן חלב
    סגור
  • 6.
    נקי וכשר לא טעים. מלוכלך וטרף מעדן (ל"ת)
    מיקו 12/2022/23
    הגב לתגובה זו
    2 2
    סגור
  • טען עוד
  • 5.
    מעניין שבזמן האחרון מדברים ...
    שווארמה בבקשה 12/2022/22
    הגב לתגובה זו
    6 1
    יותר מידי על אוכל ומזון.. סלמונלות עכברים נחשים ועוד ועוד... ראש הנחש מתכנן פה מהלך של הרעבה עולמית ... תתכוננו !!! הבום הגדול לפנינו.
    סגור
  • כנראה שקלאוס (שוואב)
    מיקו 12/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא אוהב בשר ושוארמות... או שהוא אוהב אך לא רוצה שיהיה לנו. ראה מה קורה בהולנד וכמה חוות נסגרו.
    סגור
  • 4.
    נראה ככה זה בכל השווארמות
    יוחאי 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אני אוכל שווארמות כמעט כל יום מגיל 12 ..30 שנה..כל השווארמות מזוהמות...שלא נדבר על הניקיון במקומות האלה..אלה לא חדשות
    סגור
  • 30 שנה אתה עוד חי יוחאי.אריכות חיים (ל"ת)
    אלמוני 12/2022/24
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 3.
    שווארמה
    דין דין 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מי שאוכל שם רואה כוכבים אחר כך.
    סגור
  • 2.
    השווארמה האהובה???
    נ 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    3 1
    קראתם ביקורות עליהם? אין להם ביקורת אחת חיובית. על מי היא אהובה בדיוק??
    סגור
  • 1.
    חרם השווארמות והמסעדות גנבים
    מבוזבזת 12/2022/21
    הגב לתגובה זו
    13 1
    להחרים שימותו מרעב ומהחיידקים שלהם זבלים
    סגור