בריאות

בתי החולים מזהירים את משרד הבריאות: התרופה הזו מסוכנת

בתי חולים במרכז דיווחו למשרד הבריאות על ישראלים שאושפזו עם זיהום חמור בעיניים וחשש לפגיעה קשה בראייה לאחר שימוש בתרופה שמיועדת לעיניים. למה מיועדת התרופה?
מערכת ice | 
חומרים אסורים (צילום unsplash)
על פי פרסום ראשון היום (שלישי) של יולן כהן, כתבת התיירות והבריאות של חדשות 12, בתי חולים במרכז דיווחו למשרד הבריאות על ישראלים שאושפזו עם זיהום חמור בעיניים וחשש לפגיעה קשה בראייה לאחר שימוש בתרופה שמיועדת לעיניים. 
שם התרופה המדוברת היא eylea, תרופה שמיועדת למטופלים שסובלים מבעיות ראייה ועיניים.  אחרי הפנייה שנעשתה למשרד הבריאות, כרגע נבדק האם יש קשר בין הזיהום לבין אותה תרופה.

התרופה תינתן לטיפול במקרים של פגיעה בראיה על רקע בצקת מקולרית סוכרתית (DME - edema macular Diabetic ) בחולים שמיצו טיפול ב-Bevacizumab. במהלך מחלתו חולה יהיה זכאי לקבל טיפול באחת מהתרופות – ,Aflibercept Dexamethasone implant, Ranibizumab.
 כמו כן, התרופה תינתן למי שסובל מפגיעה בראיה על רקע CNV משנית לקוצר ראיה (מיופיה) פתולוגי בחולים שמיצו טיפול ב-Bevacizumab. במהלך מחלתו חולה יהיה זכאי לקבל טיפול באחת מהתרופות – ,Aflibercept Ranibizumab. נוסף על כך, הטיפול בתרופה ייעשה על פי מרשם של רופא מומחה ברפואת עיניים בלבד ולא יינתן על ידי גורמים אחרים.
ד"ר תמיר וינברג, מומחה ברפואת עיניים, מכבי שירותי בריאות: "התרופה Eylea היא תרופה ידועה ומוכרת עם פרופיל בטיחותי גבוה הזהה לתרופות המוזרקות לחלל העין. פעולת ההזרקה נעשית באופן זהה לכל התרופות בהן ראשית כל מרדימים את העין בטיפות אלחוש ולאחר מכן מחטאים את אזור ההזרקה בתמיסת יוד מהול. הזיהום בתוך העין עלול להגיע ממיכל אחסון התרופה בסבירות נמוכה מאוד או ממזהם מקומי שהיה בסביבת ההזרקה, שיכול להוביל לתהליך זיהומי בפנים העין, שנקרא אנדופתלמיטיס. הזרקות אלו מבוצעות בישראל ובכל העולם בכמות של מאות ליממה עם 0.03% סיכון לזיהום תוך עיני. לכן, אין לחשוש מתוצאות הזרקות אלו, מאחר וקבלת ההזרקה כטיפול הינה בעלת חשיבות לשמר את ראיית המטופל. יש להמתין לתוצאות משרד הבריאות על מנת להבין את פרטי האירוע".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה