בריאות

טרגדיה בבית החולים: נטלה כדור אופטלגין, ומתה תוך שעות

הצעירה נטלה את התרופה לטיפול בכאבים, מה שגרר תופעת לואי נדירה של השימוש בתרופה, ובסופו של דבר נאלצו בבית החולים וולסון לקבוע את מותה
מערכת ice |  1
כדורים (צילום vecteezy)
מקרה חריג התרחש אתמול (רביעי) בבית החולים וולפסון בחולון, כאשר מטופלת צעירה בת 19 בלבד, מצאה את מותה בעקבות נטילת משכך כאבים מסוג אופטלגין. 
מדובר בסיבוך רפואי קשה שהחל בעקבות נטילת התרופה. תופעת לוואי נדירה שעלולה להתפתח בעקבות לקיחת התרופה, גרמה להריסת מח העצם של הצעירה המנוחה. התופעה המסוכנת שגררה את מותה של הצעירה עלולה להתחרש לפי הערכות, ביחס של אחת למיליון וחצי נטילות התרופה.
הצעירה הגיעה לבית החולים כשהיא במצב קשה, ולאחר ניסיונות החייאה שעברה עוד טרם הגעתה לבית החולים. במשך עשר שעות אושפזה הצעירה במחלקה לטיפול נמרץ שם נאבקו על חייה, אולם קריסת מח העצם גררה הידרדרות מיידית ובלתי הפיכה במצבה ובסופו של דבר נאלצו לקבוע את מותה.
נזכיר כי אופטלגין היא תרופה לשיכוך כאבים הנמכרת בישראל ללא מרדם רופא אולם במדינות רבות השימוש בתרופה נחשב למסוכן ונאסר חוקית. 
מחברת טבע נמסר לכלי התקשורת המדווחים, "ראשית, נבקש להשתתף בצערה של המשפחה. המידע היחיד שיש בידנו מקורו מהפרסום בטלוויזיה, כך שבהיעדר מידע רפואי מוסמך ממשרד הבריאות, בית החולים או הרופא המטפל אין באפשרותנו להתייחס עניינית.
"נבקש להדגיש כי דיפירון, החומר הפעיל באופטלגין, משווק בישראל ובמדינות רבות בעולם במשך עשרות שנים ומיליונים רבים של מטופלים משתמשים בו, בכל שנה, לשיכוך כאבים - ביעילות ובבטיחות. יודגש כי אופטלגין עומד בדרישות המחמירות של משרד הבריאות, כמו גם של רשויות בריאות מרכזיות אחרות בעולם
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    בושה שעדיין משווק.
    להוציא מהחוק 11/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בארה"ב מזמן אסור למכירה.
    סגור