מדדים ומחקרים

האם אלכוהול יכול לסייע לירידה במשקל? תופתעו

רוב האנשים חושבים שאלכוהול גורם להם לעלות במשקל. למעשה, על פי מחקר חדש שפורסם, אלכוהול יכול למעשה לעזור לאנשים להשיל קילוגרמים עודפים ממשקלם - כל עוד הם צורכים אותו יחד עם אגוזים וחטיפי בריאות כאלה ואחרים שעתירים בחלבון
מערכת ice | 
אלכוהול (צילום UNSPLASH)
רוב האנשים חושבים שאלכוהול גורם להם לעלות במשקל. למעשה, על פי מחקר חדש שפורסם, אלכוהול יכול למעשה לעזור לאנשים להשיל קילוגרמים עודפים ממשקלם - כל עוד הם צורכים אותו יחד עם אגוזים וחטיפי בריאות כאלה ואחרים שעתירים בחלבון.
המחקר של אוניברסיטת סידני מגלה ששתיינים שבחרו בהם צרכו פחות קלוריות בסך הכל מאשר אנשים שנמנעים משתייה מוחלטת. עם זאת, בחירה בחטיפים מעובדים כמו תפוצ'יפס, עוגיות וכדומה דווקא מעלה את הסירה וגורמת לנו להשמין.
הממצאים מבוססים על 9,341 אוסטרלים. המשתתפים היו מסקר התזונה והפעילות הגופנית הלאומי של אוסטרליה, הגדול והמקיף מסוגו. כצפוי, אלו ששתו אלכוהול צרכו יותר מזונות מלוחים. כשני שליש מהמשתתפים בחרו במזונות עשירים בחלבון, אך דלים בפחמימות ושומן, כגון בשר רזה, עוף, דגים, פירות ים, אגוזים וקטניות. ניתוח הראה שהם צרכו בממוצע 1,749 קלוריות מדי יום, כולל אלו מאלכוהול. זה היה 577 פחות ממה שהם צריכים כדי לשמור על המשקל הנוכחי, ו-451 פחות מ-2,200 אחרים שאכלו דברים שומניים יותר.
השליש השני, שצרך חטיפים כגון תפוצ'יפס, וכן בשרים מעובדים, חזיר מטוגן, לחם שום, וכדומה, צרכו בממוצע 3,051 קלוריות - 813 יותר מה-EER שלהם (דרישת אנרגיה משוערת). עם הזמן, זה מגביר את הסיכון להשמנה. הנתונים כללו את האוכל והמשקה שכל אדם צרך במשך 24 שעות ואת כמות האנרגיה הכוללת שהוא הכיל. זה גם הכיל מידע על כמה הגיע מחלבון, שומן, פחמימות וחומרים מזינים אחרים. החוקרים אמרו כי התוצאות מצביעות על כך שלמרות תכולת הסוכר הגדולה, שתייה לא חייבת בהכרח להוביל לעלייה במשקל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה