בריאות

המעשנים על הכוונת: אסור לעשן במקומות ציבוריים

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, החליטה להילחם בעישון ומגדירה את העישון כמפגע ריח. במסגרת הגדרה זו ניתן יהיה להילחם בעישון במקומות ציבורים בצורה טובה יותר
מערכת ice |  5
סיגריות (צילום FREEPIC)
במסגרת עתירה שהגישה המדינה לבג"צ בדיון האם לאסור עישון במרפסות ובשטחים משותפים בבנייני מגורים באופן החודר לדירות הסמוכות משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה בדעות שונות כיצד לפעול. בעוד משרד הבריאות מתנגד להגבלת העישון במרפסות ובבניינים משותפים, במשרד להגנת הסביבה הגישה שונה.

"יש לכלול עישון כמפגע ריח"- כך הנחתה השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג את אנשי המקצוע במשרדה להגדיר את עישון הסיגריות. לתפיסת השרה הדרך להתמודד על ידי הגדרת עשן הסיגריות כמפגע ובכך ניתן יהיה אפשרי לאכוף עישון במקומות אלה על פי החוק למניעת מפגעים.
 
משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה כן מסכימים כי הדרך הטובה ביותר למנוע מפגעי ריח הנגרמים מעישון הן על ידי פעולות אקטיביות של המדינה לצמצום מספר המעשנים בישראל ככלל, ולמנוע עישון בקרב קטינים וצעירים בפרט.
 
מהמשרד של השרה זנדברג נמסר: "עשן של סיגריות הוא מפגע ריח לכל דבר ועניין. הוא גורם לאזרחים לסבול באופן פסיבי מעישון ולא הולם את העידן העכשווי של הצורך לצמצם לאפס את העישון ומפגעיו. מפגעי ריח הם אחריות המשרד להגנת הסביבה מתוקף החוק למניעת מפגעים ולכן עלינו לטפל בו כפי שמפגעי ריח אחרים מטופלים".
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    אמן שהמדינה מתקדמת
    אמיר 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אולי סוף סוף ישראל תתקדם למקום שאליו מדינות חכמות הולכות, לדאוג באמת לבריאות התושבים ובערבות הדדית .
    סגור
  • 4.
    סיוט
    יוסי 09/2022/21
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אנחנו סגורים לא יכולים לצאת למרפסת כבר שנים ולא לפתוח חלון
    סגור
  • 3.
    אנחנו מעונים על ידי השכן
    עישון השכנים נןרא 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    7 0
    הצחנה נכנסת אלינו דרך המרפסת. אנחנו חיים עם חלונות מוגפים. מייבשים כביסה רק במייבש. משאף לאסטמה תמיד בהיכון. השכן אדיש לתחנונים ומסביר שיעשה מה שבא לו. חבל שמה שהא לו כרוך בלהרעיל אותנו.
    סגור
  • 2.
    משרד הבריאות חייב לטפל במפגע !
    לירון 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    6 0
    משרד הבריאות חייב לטפל במפגע, לא ייתכן שאנשים יסבלו בביתם משכנים מעשנים, זה הוא מפגע נוראי, השרה להגנת הסביבה גם כן חייבת לטפל בנושא גם כן והיא כאמור אכן מסכימה ומכריזה על כך שעישון זה מפגע ריח !
    סגור
  • 1.
    הגיע הזמן שיאסרו את העישון בדירות
    שירלי 09/2022/20
    הגב לתגובה זו
    10 1
    כל הכבוד על פועלו של האוזנר, בתקווה כמו שכבר לא מעשנים במטוסים ובאוטובוסים, השלב הבא יהיה איסור עישון בדירות - העישון הכפוי עלינו חייב להסתיים. מישהו חייב להתעורר בממשלה ובמשרדים המתנערים כדי להוציא את הרעל הזה מחוץ לחוק כבר.
    סגור