תיירות

תמר זנדברג קוראת לעצור את עבודות הפיתוח באילת

בדיקה של המשרד להגנת הסביבה קובעת: פגיעה בלתי הפיכה לשונית האלמוגים, לחופים ולסביבת החי והצומח
מערכת ice | 
תמר זנדברג (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל)
השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, קוראת לשר התיירות, יואל רזבוזוב, ולראש עיריית אילת, אלי לנקרי, לעצור מיידית את עבודות הפיתוח, ולשבת בדחיפות עם צוות מקצועי על מנת להכין תוכנית מפורטת לפירוק הבנייה ולשיקום סביבתי של החופים, להסיר את הבנייה שבוצעה על בסיס תכנון שנעדר את הידע הסביבתי המתאים, ולבחון מחדש את תוכניות הבינוי והיתרי הבניה שטרם החל ביצועם.
 
זנדברג פנתה בעקבות שתי חוות דעות אקולוגיות ומקצועיות שקיבלה מפרופסור דב צביאלי, יועץ המשרד להגנת הסביבה לתהליכים חופיים וימיים, וד"ר דרור צוראל, מרכז מדעי לניטור ומחקר בים במשרד להגנת הסביבה. חוות הדעת התקבלו בעקבות פנייה של המשרד להגנת הסביבה לבדיקת הבנייה האגרסיבית ברצועת החופים באילת ועל קום המים, המצביעות על הנזקים הסביבתיים החמורים לסביבת החי והצומח, לרצועת החוף והפוטנציאל הרב לפגיעה של העבודות בשונית האלמוגים, ובראשם שבירת אלמוגים, כיסויים על ידי סחף, סחיפת הקרקע החופית ותמותה של החי במים ובחוף.
 
בחוות הדעת של פרופ' צביאלי הוא ממליץ לפרק לאלתר את מרבית התשתיות, קירות הים ומשטחי הבטון, שנוכחותם אינה הכרחית ומובילה לפגיעה חמורה בשונית האלמוגים, בחוף, בים ובסביבת החי והצומח. ד"ר צוראל הסכים עם המלצה זו ומציע להרחיק את הבינוי מקו המים ולבחון מחדש את התכנון של רצועת החוף.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה