בריאות

אגרה על בתי זיקוק ופיקוח מחירים: מאבק בקונגרס האמריקאי

הסנאט האמריקאי דחה היום מגוון תיקונים בדרך להעברת חקיקת ענק שמבקשת להסדיר פיקוח מחירים על תרופות ואגרה מיוחדת להתמודדות עם משבר האקלים: "חבילה גדולה ונועזת לעם האמריקאי"
מערכת ice | 

הסנאט האמריקני דחה היום (ראשון) את הניסיונות לתקן מהלך בעלות 430 מיליארד דולר שביקש הנשיא ג'ו ביידן לקדם, זאת כחלק ממאמצי הדמוקרטים להעביר הצעת חוק שמטרתה להתמודד עם  שינויי האקלים ולצמצם עלויות תרופות מרשם לקשישים. כך עולה מדיווח ב"רויטרס".

לפי הפרסום, סנאטורים, שעבדו בסוף השבוע כדי להעביר הצעת חוק מרכזית בסדר היום המקומי של ביידן, עמלו עד שעות הבוקר המוקדמות בתקווה להעביר את הצעת החוק המבקשת להחמיר את האכיפה על תשלומי מס מתאגידים ובעלי ממון. לפני תחילת הפגרה באוגוסט.



"הגיע הזמן להתקדם עם חבילה גדולה ונועזת לעם האמריקני", צוטט בסוכנות הידיעות מנהיג הרוב בסנאט צ'אק שומר בתחילת הדיון במוצאי שבת.  לדבריו, החקיקה מכילה את "חבילת האנרגיה הנקייה הנועזת ביותר בהיסטוריה האמריקאית" כדי להילחם בשינויי האקלים תוך הפחתת עלויות הצרכן עבור תרופות ואנרגיה מסויימת.


חלק אחר בהצעת החוק, רחבת ההקיף, שנוהלה במשך מספר חודשים על ידי הדמוקרטים, תאפשר ל-Medicare , תכנית ביטוח לאומית במדינה, להתחיל במשא ומתן בשנת 2026 עם תעשיית התרופות על פיקוח על המחירים של מספר מצומצם של תרופות מרשם כדרך להפחתת עלויות.


 עוד דווח על חלקים אחרים בהצעת החוק, המבקשים להפחית את פליטת הפחמן של ארה"ב ב-40% בשנת 2030 באמצעות תמריצים פדרליים לייצור ורכישה של רכבים חשמליים ואנרגיה "ירוקה" אחרת, במטרה להוריד את מחירי האנרגיה באופן כללי בזמן של אינפלציה גבוהה.


וכן כי הסנאט גם הצליח, לדחות את התיקונים לקיצוץ אגרה חדשה שהוצעה על בתי זיקוק נפט כדי לסייע בתשלום עבור ניקוי דליפות פסולת רעילה. "במקום להתחנן בפני דיקטטורים במדינות אחרות להגדיל את ייצור הנפט והגז, עלינו להרחיב את הייצור האמריקאי", התחנן ללא הצלחה הסנאטור הרפובליקני ג'ון בארסו.


הצעת החוק בת 755 עמודים כוללת גם מס מינימום של 15% על תאגידים וסגירת פרצות שבהן יכולים העשירים להשתמש כדי להימנע מתשלום מסים. זה גם יממן גיוס עובדים נוספים של מס הכנסה כדי לאכוף טוב יותר את תשלומי המס ומטיל מס בלו חדש על רכישה חוזרת של מניות.


הרפובליקנים היו צפויים לנסות לבטל הוראה דמוקרטית המטילה תקרה של 35 דולר לחודש על עלויות האינסולין, שהרקיעו שחקים. תעשיית התרופות האמריקאית קידמה לובי נגד היוזמה שהרפובליקנים ביטלו כ"פיקוח מחירים סוציאליסטי" מסוכנת.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה