בריאות

זה הד"ר שעומד לשנות את תחום האסתטיקה הרפואית בישראל

ד"ר חגי בצר, שמבצע טיפולי אסתטיקה מתקדמים מזה כ-15 שנה, מכניס את מכשיר האולטרסאונד לתוך עולם האסתטיקה, במזה שעשוי לשנות את הענף מקצה לקצה
מערכת ice | 
טיפול פסיכולוגי (צילום freepik)
את מכשיר האולטרסאונד כולם מכירים בזכות היותו כלי עזר בתקופת ההיריון ומטיפולי בטן שונים. כעת הטכנולוגיה הוותיקה נכנסת לעולם האסתטיקה הרפואית ועתידה לשנות אותו מקצה לקצה.
ד"ר חגי בצר, רופא שיניים שמבצע טיפולי אסתטיקה מתקדמים מזה כ-15 שנה ומרכז את תחום אסתטיקת הפנים בבית הספר לרפואת שיניים באוניברסיטת תל אביב, הוא מהראשונים להכניס את הטכנולוגיה כיישום חדשני בעולם האסתטיקה של הראש והצוואר.
"הפופולאריות של טיפולי הזרקות לפנים נמצאת בעלייה מתמדת", מסביר ד"ר בצר. "כמו בכל תחום רפואי, ככל שמתבצעים יותר טיפולים, כך גם שכיחות הסיבוכים עולה. הטכנולוגיה של האולטרסאונד היא טכנולוגיה קיימת, מוכרת ובטוחה אבל היישום שלה בתחום האסתטיקה הוא חדשני ביותר. בדיקת אולטרסאונד לפני טיפולי הזרקות נותנת מיפוי מדויק של האנטומיה באזור המטופל ולפיכך יעילה ביותר בשיפור איכות ההזרקה ושיפור משמעותי במניעת סיבוכים".
את פיתוח היישום החדשני של טכנולוגיית האולטרסאונד מוביל ארגון Cutaneous הממוקם בבית החולים האוניברסיטאי ארסמוס ברוטרדם, הולנד. ד"ר בצר למד, הוסמך כמדריך בארגון זה שכאמור מוביל את פריצת הדרך בתחום האולטרסאונד ככלי שרת לעולם האסתטיקה הרפואית. בשנתיים האחרונות מפעיל  ד"ר בצר את הטכנולוגיה כחלק מהפרקטיקה היום יומית בקליניקה שלו בה הוא מבצע טיפולי אסתטיקה מתקדמים הכוללים הזרקות, טיפולי אנטי אייג'ינג מתקדמים ועוד.
האולטרסאונד בטיפולי הזרקות – השקט הנפשי שלך, הביטחון של הרופא
נשים שחוששות מהזרקות יכולות לקבל בזכות האולטרסאונד רובד של ביטחון כי האולטרסאונד מבטיח דיוק מקסימלי באזור ההזרקה. גם עבור הרופא האולטרסאונד הוא גורם ביטחון מפני שהוא מאפשר לרופא להתבונן לעומק הרקמה, למפות את הרקמה ולזהות אנטומיות חשובות שצריך להגיע אליהן או להימנע מהן כמו שרירים, שכבות שומן, כלי דם ועוד.
האולטרסאונד מאפשר זיהוי של כלי דם קטנים (באמצעות  בדיקת דופלר) ועיבוד תמונה ברמה הגבוהה ביותר הקיימת ולכן מתאים לטיפולים המורכבים ביותר. כך יכול הרופא המטפל לתכנן אנטומית את ההזרקה בהתאם לתוצאות הרצויות, לזהות את המיקום המדויק של כלי דם קרובים ולהימנע מפגיעה בהם או תופעות לוואי. הטכנולוגיה מאפשרת לרופא גם לקבוע  את כמות ההזרקה המדויקת של החומר שנדרש לצורך הטיפול.
בנוסף, האולטרסאונד מאפשר הזרקה מוכוונת הבחנה: במקרה של הזרקות באזורים שכבר טופלו בעבר ובמיוחד למי שעברה ניתוחים באזור ההזרקה, האולטרסאונד מאפשר לנו לקבל תמונה מדויקת של האזור המטופל עד הרמה של כמה זמן עבר מאז הטיפול ובאיזה חומר השתמשו בהזרקה הקודמת. מדובר באבחנה קריטית כי אם לרופא המזריק לא יהיה את הידע המדויק עלולים להיווצר סיבוכים משמעותיים כתוצאה מתגובה במפגש בין חומרים. למשל במקרה של הזרקת חומצה היאלורונית במקום בו הוזרק סיליקון. המפגש בין החומצה לסיליקון עלול להיות מסוכן: הוא עלול לגרום לדלקת פנימית ולצלקת משמעותית שיהיה קשה עד בלתי אפשרי להסיר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה