בריאות

סכנה בדגני הבוקר: אלו המותגים שהמומחים מזהירים מהם

על פי ד"ר דארין דטווילר, לשעבר עובד במשרד הבריאות האמריקאי, הסכנה הראשונה היא כמות הסוכר המופרזת. כוס אחת של פרוט לופס מכילה כמחצית מכמות הסוכר היומית המומלצת לילדים. אך הבעיה חמורה אף יותר, שכן רוב הילדים נוטים לאכול יותר מכוס אחת בארוחה
מערכת ice | 
דגני בוקר (צילום freepik)
בכל בוקר, מיליוני ילדים ומבוגרים פותחים את יומם עם קערת דגני בוקר צבעוניים ומתוקים. אך מאחורי הצבעים העליזים והטעם המתקתק מסתתרת אמת מטרידה. ד"ר דארין דטווילר, לשעבר עובד במשרד הבריאות האמריקאי, מזהיר כי דגני בוקר פופולריים כמו פרוט לופס עלולים להיות מסוכנים לבריאות.
הסכנה הראשונה היא כמות הסוכר המופרזת. כוס אחת של פרוט לופס מכילה כמחצית מכמות הסוכר היומית המומלצת לילדים. אך הבעיה חמורה אף יותר, שכן רוב הילדים נוטים לאכול יותר מכוס אחת בארוחה. זוהי התחלה מסוכנת ליום, המובילה לעלייה חדה ברמות הסוכר בדם ועלולה לתרום להתפתחות השמנה וסוכרת בעתיד.

אך לא רק הסוכר מדאיג. הצבעים הזרחניים המאפיינים דגנים אלו מגיעים מצבעי מאכל סינתטיים כמו אדום 40 וצהוב 5. מחקרים מצביעים על קשר אפשרי בין צבעים אלה לבעיות במערכת העיכול, כולל תסמונת המעי הרגיז ומחלת קרוהן. בניסויים על עכברים, נצפה אפילו נזק ישיר לתאי המעי.
חומרת הבעיה מודגשת בעובדה שמדינות רבות, ביניהן אנגליה, יפן וקנדה, אסרו על השימוש בצבעי מאכל אלה. למרות זאת, בישראל ובמדינות רבות אחרות, דגני בוקר אלה עדיין נמכרים ללא הגבלה, חושפים ילדים ומבוגרים כאחד לסיכונים בריאותיים פוטנציאליים.
לאור ממצאים אלה, עולה השאלה: האם הנוחות והטעם המתוק שווים את הסיכון הבריאותי? אולי הגיע הזמן לחשוב מחדש על ארוחת הבוקר שלנו ושל ילדינו. אפשר להחליף את הדגנים המעובדים באלטרנטיבות בריאות יותר כמו שיבולת שועל, פירות טריים או ביצים. השינוי עשוי להיות קטן, אך ההשפעה על הבריאות לטווח הארוך יכולה להיות משמעותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה