בריאות

נוטלים כדורים נוגדי דיכאון? זה המחקר החשוב שאתם חייבים לקרוא

הסוף לכדורים נוגדי הדיכאון? מחקר חדש שנערך על ידי חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת גַ'אוֹ-טוֹנְג בשנגחאי, בחן את הקשר בין דיכאון לבין האזנה למוסיקה. עורכי המחקר גילו כי כשהמטופלים האזינו למוסיקה נעימה שממנה הם נהנו, נרשמה פעילות מוגברת ותקשורת משופרת באזורי המוח שונים, דבר שהיטיב עם מצב הרוח שלהם

מערכת ice |  1
דיכאון (צילום pexels)
מחקר חדש שבוצע על ידי מספר חוקרים מבית הספר לרפואה של אוניברסיטת גַ'אוֹ-טוֹנְג בשנגחאי, בחן את הקשר בין דיכאון לבין האזנה למוסיקה. המחקר, שפורסם בכת העת Cell Reports, בחן את השפעת האזנת המוסיקה בקרב חולים עם דיכאון קשה, אשר טרם נמצאו פתרונות הולמים בכדי להקל על סבלם. 
עורכי המחקר בחנו 23 מטופלים עם דיכאון עמיד לטיפול, אשר להם הושתלו אלקטרודות באזור מוח מסוימים. השתלת האלקטרודות מסייעת לחוקרים לתעד את הפעילות המוחית שמתרחשת בזמן שהחולים מאזינים למוסיקה.
עורכי המחקר הקליטו את הפעילות המוחית באזורי שונים במוח, בין היתר גם באזור הקרקפת ובאזור הרקדתי שממוקם ליד האוזניים. במהלך המחקר, ביקשו החוקרים מהחולים להאזין לצלילי מוסיקה, לציין לאחר מכן מהי רמת ההנאה שהפיקו מכך וכיצד פעולה זו השפיעה על מצב הרוח שלהם. 
עורכי המחקר גילו שהגורם העיקרי הוא מידת ההנאה של המטופל ממה שהוא שומע. לדוגמה, מטופלים שסיפרו כי הם חוו הנאה רבה מאוד בעת ההאזנה למוסיקה קלאסית, הציגו שיפורים מהותיים בתסמיני הדיכאון שלהם.
לטענת החוקרים, מסקנה זו סותרת את הטענה הרווחת כי מוסיקה קצבית ושמחה משפיעה לטובה על מצב הרוח של בני האדם. תוצאות המחקר מצביעות על כך שמוסיקה נעימה משפיעה על רשת במוח, שכוללת את קליפת המוח השמיעתית, הגרעין המיטתי של  הרצועה הסופית וגרעין האקומבנס.
מדובר בחלקים שונים במוח שמהווים חלק ממעגל התגמול שלו, הקשור לוויסות מצב הרוח. לטענת החוקרים, כשמשתתפי המחקר האזינו למוסיקה נעימה שממנה הם נהנו, נרשמה פעילות מוגברת ותקשורת משופרת באזורי המוח הללו, דבר שהיטיב עם מצב הרוח של המטופלים. 
לצד זאת, עורכי המחקר הדגישו כי מטופלים שלא הושפעו בהתחלה מהמוסיקה שהושמעה להם, יכלו להפיק תועלת מגישה אחרת. באמצעות שילוב תדרי צלילי מוסיקה מסוימים, עורכי המחקר הצליחו לגרום לכך שמוחם של המטופלים יהיו יותר ממוקדים בהשפעות משפרות מצב רוח של המוסיקה. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תגידו יש לכם רכיב שמבלבל בין הכותרות לכתבה?
    המצליף 08/2024/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כי אף פעם אין שום קשר
    סגור