בריאות

מהפכה במערכת הבריאות בישראל: מי שולט על המידע הרפואי שלכם?

חוק שיזם ח"כ יוני משריקי יאפשר לכל אדם לתת את הסכמתו לנייד את המידע הרפואי האישי באופן פשוט בין ארגוני בריאות שונים לבחירתו. המהלך יתרום ליעלות מערכתית ויצמצם כפילויות בבדיקות וטיפולים. השר בוסו: "חשיבות גדולה במימוש זכות המטופל". המנכ"ל בר סימן טוב: "יאפשר טיפול מיטבי ונכון, וירתום את פוטנציאל החדשנות"
מערכת ice |  1
פארמה-אילוסטרציה (צילום shutterstock, freepik)
חוק ניוד מידע רפואי, התשפ״ד-2024, שיזם ח"כ ויו"ר ועדת הבריאות, יוני משריקי, יאפשר לכל אדם לתת את הסכמתו לנייד את המידע הרפואי שלו באופן בהיר ופשוט ולהעביר את המידע בין ארגוני בריאות שונים לבחירתו, בתוך מערכת הבריאות. מהלך זה יאפשר למטפלים גישה מהירה ומקיפה לרקע הרפואי של המטופל, שיוביל לאבחון וטיפול טוב יותר ומותאם אישית.
החוק נועד לשפר את השירות הרפואי והרצף הטיפולי, לבחון את הטיפול שמקבל אדם בראייה רחבה וכוללנית יותר. זרימת מידע בין מוסדות רפואיים שונים – קופות חולים, בתי חולים כלליים, גריאטריים, פסיכיאטריים ושיקומיים – תבטיח המשכיות ורצף בטיפול. בנוסף, החוק יתרום ליעילות מערכתית על ידי צמצום כפילויות בבדיקות ובטיפולים, ויביא לחסכון בזמן ומשאבים למערכת הבריאות בטווח הארוך.
 

אסתי שלי, מנהלת אגף בריאות דיגיטלית במשרד הבריאות: "מהלך זה מחבר את מערכת הבריאות למהפכת המידע שאנו נמצאים בעיצומה וישפר באופן ניכר את  שירותי הבריאות בישראל, תוך התאמה לעידן הדיגיטלי ויישור קו עם מגמות עולמיות של דיגיטציה במערכות בריאות. מהלך דומה הפך כבר לחקיקה מחייבת בארה"ב ובאיחוד האירופי. הנגישות למידע הרפואי תאפשר שימוש בטכנולוגיות חדשניות וחכמות, ותתרום לשיפור נוסף באיכות הטיפול הרפואי בישראל".
החוק כולל שני מרכיבים מרכזיים, סטנדרטיזציה ושיפור איכות המידע הרפואי, ואסדרה של זכות הגישה למידע. במיוחד, החוק מדגיש את זכותו של המטופל לבחור לשתף את המידע הקיים אודותיו, דבר המעצים את המטופל ומעודד מעורבות פעילה בניהול בריאותו. על מנת ליישם את החוק, אחד הדברים המרכזיים עליו יינתן דגש הוא אבטחת המידע הנדרשת, כאשר המידע והממשק כולו יהיה מאובטח בסטנדרטים גבוהים שיאפשרו חיסיון מידע רפואי, הגנת הפרטיות, והגנת סייבר, וימנעו את הסיכוי שצדדים אחרים ישתמשו במידע שלא לצורך הנדרש.
 

שר הבריאות אוריאל בוסו: "משרד הבריאות בראשותי רואה חשיבות גדולה במימוש זכות המטופל לקבלת המידע הרפואי שלו, וכן לניוד המידע הרפואי שלו לצורך מתן טיפול מיטבי. זאת, לצד עידוד חדשנות במערכת הבריאות. הצעת החוק תאפשר לנו לקדם את תכניות העבודה השאפתניות בתחום המידע הרפואי ניודו, ריכוזו והנגשתו למטופל במקום אחד, ובכך לממש את החזון של שיפור השירות לאזרחים".
מנכ"ל משרד הבריאות, משה בר סימן טוב: "אני מברך על המהלך של ח״כ ויו״ר ועדת הבריאות, יוני משריקי שיזם את הצעת החוק שמהווה תשתית קריטית להצעדת מערכת הבריאות אל עבר בריאות העתיד. הדבר יאפשר לתת את הטיפול המיטבי והנכון ביותר עבור המטופלים ולרתום את פוטנציאל החדשנות הקיים בישראל, על מנת להתמודד עם האתגרים המונחים לפתחנו."
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    רעיון טוב אך יש לדאוג לאבטחת המידע.
    ציפי 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גם היום זולג לחברות בטוח וגורמים אחרים
    סגור