בארץ

פרטיות מטופלים ומידע רפואי: מסמך ראשון מסוגו נחשף

משרד הבריאות אימץ בשנים האחרונות פתרונות דיגיטליים במטרה לשפר ולייעל את הליך העברת מידע על מטופלים. משליחת תמונות בוואטסאפ לשם אבחון רפואי, ועד העברת צילום של טופס הפניה או תוצאות של בדיקה רפואית לכתובת הדוא"ל

מערכת ice | 
תוכנית חירום למתן מענה נפשי בעקבות מבצע "עלות השחר" (צילום freepik, פלאש 90)
העברת מידע רפואי ושמירתו באמצעות תוכנות ומכשירים שאינם ייעודיים לכך, מהווה אתגר משמעותי בכל הנוגע לשמירה על פרטיות מטופלים, ומעוררת, בין היתר, חששות ביחס לאבטחת המידע.
מסמך המדיניות מבהיר בעניין זה כי מידע רפואי הוא מידע רגיש המצוי בליבת הפרטיות, ולאור רגישותו ופוטנציאל הנזק שעלול להיגרם כתוצאה מחשיפתו, יש לאבטח מידע זה כנדרש ולצמצם ככל האפשר את אפשרות חשיפתו.
המסמך מציין כי העברת מידע רפואי, באמצעים שאינם ייעודיים, טומנת בחובה סיכונים שונים לפרטיות. אלה כוללים למשל אפשרות של דליפות נתונים, חשיפה בשוגג של המידע עקב טעות אנוש, גניבה אפשרית של מידע רגיש, וסיכון לשימוש לרעה על ידי חברות מסחריות המספקות תשתיות להעברת מידע.
הרשות להגנת הפרטיות מפרסמת היום מסמך מדיניות בנושא, המבהיר לארגונים ומוסדות המספקים שירותי בריאות ולגורמי רפואה מה החובות החלות עליהם בעניין, וכיצד מומלץ להם לנהוג.
עיקרי הדברים: על גורמי רפואה לצמצם, ככל האפשר, את השימוש של עובדיהם בתוכנות שאינן ייעודיות (כגון WhatsApp ו-Gmail) להעברת מידע רפואי מזוהה. במקרים בהם ארגון בריאות או מוסד רפואי מאשר לעובדיו להשתמש במכשירים ובתוכנות לא ייעודיות להעברת מידע רפואי על מטופלים - יש לעשות כל מאמץ להשמיט סוגי מידע שעלולים להביא לזיהוי המטופלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה