בריאות

משרד הבריאות באזהרה חמורה: החופים האהובים בישראל מזוהמים

בדו"ח שפורסם על ידי משרד הבריאות נטען כי נמצאו בחופי הים התיכון שיעורים חריגים של חיידקים צואתיים משני סוגים שונים. אז מה הם אותם חיידקים, איפה החוף המזוהם ביותר, והאם יש ממה לחשוש?
מערכת ice | 
חופים מזוהמים (צילום נגה גבריאלי, עמותת אקואושן)
חשבתם להתרענן הסופ"ש בחוף הים ברקע גל החום שתקף את ישראל בתקופה האחרונה? אולי כדאי לכם לחשוב על זה שוב. על פי נתוני משרד הבריאות, בחופי הים התיכון נרשם שיא של ארבע שנים בכמות החיידקים הצואתיים. אז מה אלו החיידקים הללו, והאם יש ממה לדאוג?
ראשית, חשוב לציין: הנתונים החריגים אינם אמורים למנוע מכם להיכנס לים, שכן לא כל חשיפה תגרום להידבקות. עם זאת, יש לדעת כי החיידקים הללו עשויים להוביל לבעיות הקשורות במערכת העיכול. כפי שפורסם בידיעות אחרונות, מתוך כ-7,800 דגימות שבוצעו, ב-4.1% מהם אותרו חיידקי אנטרוקוק צואתיים, ובכ-3.2% נמצאו חיידקי קוליפורם צואתיים.
מהנתונים עלה כי שיעור הבדיקות הגבוה ביותר של חיידקי אנטרוקוק אותרו בחופי ראשון לציון, בעוד השיעור הנמוך ביותר הוא דווקא בחופי חדרה. עם זאת, בחיידקים מהסוג השני התגלה כי דווקא חופי תל אביב הם המזוהמים ביותר.
עמיר יצחקי, ראש המערך הארצי לבריאות הסביבה במשרד הבריאות טען כי אחת הסיבות לנתונים הללו היא משום שהשנה ירדו יותר גשמים. עוד הוא אמר: "הדוח משקף עבודה יומיומית ומטרתו היא לבדוק מה קרה השנה בהשוואה לשנים קודמות. החיידקים מצביעים על כך שיש מקור צואתי במים וחשיפה של אותם חיידקים יכולה להצביע על בעיה תברואתית בחוף. זה לא אומר שכל המתרחצים בחוף יחלו אם נחשפו למים האלה, אבל אלו הם הסטנדרטים הבינלאומיים".
לאחרונה נושא נוסף עלה בכותרות והצליח להדאיג את מרבית אזרחי ישראל - קדחת הנילוס המערבי. משרד הבריאות התריע על עשרות אנשים שכבר נבדקו בישראל, כאשר שבעה מתוך אלו שנמצאו מאומתים נפטרו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה