בריאות

ההסתדרות הרפואית בישראל לבתי החולים: "טפלו במחבלי חמאס"

ההסתדרות הרפואית בישראל שיגרה מכתב למנהלי בתי החולים, ובו הבהירה כי על פי אמנת ז'נבה וכללי האתיקה, הרופאים מחויבים להמשיך לטפל בחולים ובפצועים ללא קשור לזהותם, וכי השיקול היחידי שיכול לעמוד בפניהם הינו המצב הרפואי של החולה
מערכת ice |  1
מחבלי חמאס (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
היום (ראשון) ההסתדרות הרפואית שיגרה מכתב הבהרה למנהלי בתי החולים ברקע העובדה כי מחבלי נוח'בה מקבלים טיפול מציל חיים בבתי חולים בישראל, ומשום שמתקיימות הפגנות רבות המבקשות להפסיק את הטיפול בהם. "טיפול בכל אדם ובכלל זה מחבלי חמאס הינו מתבקש ואף מחובתנו כרופאים".
עוד הודגש כי ע"פ כללי האתיקה של ההסתדרות ועל פי אמנת ז'נבה, הרופאים מחויבים להמשיך לטפל בחולים ובפצועים ללא קשור לזהותם, וכי השיקול היחידי שיכול לעמוד בפניהם הינו המצב הרפואי של החולה. "בהצהרת ג'נבה אנו מצהירים כי 'לא אתן לשיקולים של גיל, מחלה או מוגבלות, אמונה, מוצא אתני, מין, לאום, השתייכות פוליטית, גזע, נטייה מינית, מעמד חברתי או כל גורם אחר – להשפיע על מחויבותי למטופל".
רק לאחרונה משפיענית הרשת נטלי דדון שיתפה סרטון בחשבון האינסטגרם שלה, ובו ניתן לראות אב ששכל את ביתו אשר נאלץ להתמודד עם העובדה שבבית החולים הדסה הר הצופים מאושפז מחבל נוח'בה, ועליו שומרים כוחות ישראליים. "הוא זעק מדם ליבו", כתבה דדון בפוסט שהפך לויראלי.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    טיפול במחבלים
    אורנה 04/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמנת ז'נבה לא כוללת את מחבלי הנו7חב'ה. אלה לא שבויי מלחמה. הסתדרות רפואית מנותקת, לא לקשקש במח. מי שנתן לכם ייעוץ משפטי, שילך ללמוד את החומר. אסור להביא מחבלים אלה לאף מרכז רפואי בארץ. זאת ההסתדרות שגם קראה לסרבנות ולמרי? בושה וחרפה בני אור טיפשים
    סגור