בריאות

מהפכה בעולם הבריאות: זו התרופה הייחודית שתטפל במיליוני חולים

יתר לחץ דם ריאות עורקי אמנם נחשבת למחלה נדירה, אך מאובחנים בה עשרות מיליוני חולים ברחבי העולם. המחלה גורמת לעורקי הריאה להפוך צרים יותר, מה שמוביל למוגבלות ביכולת מאמץ של המטופלים. לאחר שנים ללא התפתחות בתחום, ה-FDA אישר תרופה ייחודית המסוגלת לטפל במחלה עצמה
מערכת ice | 
מרכזי בריאות-אילוסטרציה (צילום freepik)
כ-30 מיליוני חולים ברחבי העולם סובלים מיתר לחץ דם ריאתי עורקי, הנחשבת למחלה נדירה הגורמת לעורקי הריאה להפוך לצרים יותר. הדבר מוביל למוגבלות ביכולת המאמץ ומשפיע על חיי היום-יום של המטופלים. כמו כן, היא עשויה אף לפגוע בתפקוד הלב באופן ניכר – עד כדי צורך להשתלה. לאחרונה מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA) אישר את התרופה סואטרספט, אישר בפעם הראשונה מסוגלת לטפל במחלה עצמה.
מדובר בפריצת דרך של ממש משום שהיא עובדת על מנגנון פעולה ייחודי: היא מעכבת אקטיבין ומשנה את מנגנון שגשוג התאים אשר מניע את המחלה. כמו כן, התרופה מעכבת התקדמות המחלה תוך ירידה של כ-84% בסיכון לאירוע ראשון של החמרת מחלה או תמותה. המחלה פוגעת בצעירים, ובעיקר נשים. שיא שכיחות המחלה הוא בין גיל 30-40 אך המחלה תיתכן גם בגיל מאוחר יותר. החולים מחולקים לפי רמות תפקוד ( 1 הכי גבוה, 4 הכי נמוך) ולפי רמות סיכון, נמוך, בינוני, גבוה. יתר לחץ דם ריאתי הינה מחלה נדירה אך קשה. ישנם כ-30 מקרים לכל מיליון איש, כאשר בעולם חולים כ90.000 אנשים, ובארץ ישנם כ-500 חולים מאובחנים ומטופלים.
פרופ' מרדכי קרמר, מנהל מחלקת ריאות בבי"ח בלינסון: "יתר לחץ דם ריאתי זו מחלה נדירה וקשה עם סיכון חיים משמעותי. התרופה החדשה מביאה בשורה משצעותית לציבור החולים, שאינם מאוזנים דיםעם התרופות הקיימות. לראשונה מזה זמן רב, מאושרת תרופה פורצת דרך המהווהנתיב טיפול חדש שמיועד לטפל במחלה עצמה. ישנו צורך חיוני בתרופות חדשות למחלה מסכנת חיים זו על מנת  להאריך את חיי החולים ולשפר את איכות חייהם. אני מברך על ההחלטה וצופה עתיד טיפול מיטבי עבור החולים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה