בעולם

מעוז האנטישמיות: כך האוניברסיטה החופשית של ברלין הפכה למאיימת

לאחר שמוקדם יותר השבוע, להב שפירא, סטודנט ישראלי שלומד בברלין, הותקף על ידי סטודנט ערבי באלימות ואושפז בבית החולים. יוזף שוסטר, נשיא מועצת יהודי גרמניה, פנה לאוניברסיטאות בדרישה: "עליכן לייצר סביבה בטוחה לסטודנטים יהודים. לא יכול להיווצר מצב שבו גם האוניברסיטאות מאפשרות אזורים 'ללא כניסה ליהודים'"

מערכת ice | 
גילויי האנטישמיות בעולם (צילום shutterstock)
האוניברסיטה החופשית של ברלין, הגדולה מבין ארבעת האוניברסיטאות בעיר, הפכה מאז ה-7 לאוקטובר, למוקד אנטישמית של פרו-פלסטינים ותומכיהם. המצב בקמפוס החמיר עד כדי כך שגרם לסטודנטים יהודים רבים להיעדר מהלימודים.
רק בשבוע שעבר, להב שפירא (30), סטודנט באוניברסיטה ונכדו של עמיצור שפירא, מנרצחי אולימפיאדת מינכן – הותקף באלימות על ידי  ערבי עם אזרחות גרמנית ששבר את אפו. זאת לאחר שתמונות של להב שפירא הופצו ברחבי העיר בשלטים בהם נכתב כי האלימות כלפי ישראלים ויהודים ללגיטימית. המוסלמים רק מוציאים לפועל את כל התיאוריות שלהם. 
יוזף שוסטר, נשיא מועצת יהודי גרמניה, פנה לאוניברסיטאות בדרישה כי "עליהן לייצר סביבה בטוחה לסטודנטים יהודים. לא יכול להיווצר מצב שבו גם האוניברסיטאות הן 'נו גו זון' ליהודים" – כלומר, אזורים "ללא כניסה ליהודים" או "נקיים מיהודים".
ראש העירייה וגנר אמר: "המטרה הראשונה שלנו היא ביטחונם של סטודנטים ואזרחים יהודים. כדי לעשות זאת אנחנו חייבים לתת לאוניברסיטה כלים נוספים וחדשים במטרה לטפל בבעיה, כולל רפורמה בנושא סילוק סטודנטים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה