תקשורת ומדיה

כ-25 אלף איש השתתפו בעצרת תמיכה בישראל בברלין

מאז תחילת המלחמה ישנה עלייה חדה (כ- 240 אחוז) בתקריות האנטישמיות בגרמניה, עובדה זו גרמה לעשרות אלפים לצאת לרחובות ולתמוך בישראל ובמיגור הטרור והאנטישמיות

מערכת ice |  1
מפגן תמיכה בישראל בלטביה (צילום יח"צ)
במעמד נשיא גרמניה, פרנק-וולטר שטיינמאייר, התקיימה עצרת תמיכה בישראל יוצאת דופן בהיקפה ובגודלה. בעצרת נשמעו קריאות נגד תופעת האנטישמיות והטרור. מהקהל נשמעו קריאות: "עם ישראל חי".
אירוע התמיכה אורגן לאחר שנערכו בעיר גם לא מעט הפגנות שנאה פרו-פלסטיניות. בנוסף בשבועיים האחרונים היו תקיפות אנטישמיות כגון השלכת בקבוק תבערה לעבר בית כנסת "עדת ישראל" בעיר.
העצרת הגדולה אורגנה על ידי אגודת הידידות גרמניה-ישראל, וארגונים כלכליים נוספים. ישראלים – גרמנים רבים השתתפו בעצרת וביניהם גם בני משפחות חטופים אשר הם בעלי אזרחות גרמנית. בני המשפחות הגיעו לברלין על מנת לפגוש גורמים פוליטיים ולהעלות את הלחץ למען  לשחרור יקיריהם. בעת הפגנת התמיכה, בני משפחות החטופים הציגו בפניי  הנשיא שטיינמאייר את סרטוני החטיפה של יקיריהם.
הנשיא שטיינמאייר קרא בפני ההמונים לשחרר את כל החטופים באופן מיידי ואמר לקהל: "למדינה שלנו אסור לסבול שום צורה של אנטישמיות – לא מימין, לא משמאל, לא ישנה ולא חדשה, ואסור לנו לסבול כל שנאת ישראל שתשתולל ברחובותינו, משום גורם שהוא. ההיסטוריה תזכור את כלו שנמצאים כאן היום כמי שבחרו לתרגם מילים למעשים. היא תזכור גם את אלו שבחרו לשתוק או להסס. עלינו להילחם יחד נגד חמאס; נגד טרור, שנאה, אלימות וחוסר אנושיות. אנחנו ננצח. אין לנו ברירה אחרת! עם ישראל חי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    יותר ממפגיני צומת קפלן בתל אביב. (ל"ת)
    לבנת חבלה 10/2023/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור