בעולם

טלטלה באוקראינה: במקביל למלחמה - הרמטכ"ל פוטר, מי מונה במקומו?

נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע על החלפת הרמטכ"ל הנוכחי, ולרי זולז'ני בגנרל אולכסנדר סירסקי. "2024 יכולה להיות מוצלחת עבור אוקראינה רק אם יבוצעו בה שינויים מועילים בבסיס ההגנה שלנו, בכוחות הצבאיים של אוקראינה", אמר הנשיא
מערכת ice | 
ולודימיר זלנסקי (צילום יוטיוב/ Guardian News)
דרמה באוקראינה: נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי הודיע היום (חמישי) כי הוא החליט לפטר את הרמטכ"ל הצבאי, ולרי זלוז'ני, אשר כיהן בתפקיד מאז שנת 2021 ולמעשה פיקד על הצבא לאורך כל המלחמה. נראה כי הסיבה למהלך היא "שינויים דחופים" שמתבקשים בצבא, לטענתו של זלנסקי.
"אני מודה על כל ניצחון שהשגנו יחד ומודה לכל הלוחמים האוקראינים שנושאים בגבורה הזו על עצמם", אמר הנשיא. בהמשך הוא ציין כי הציע לרמטכ"ל להמשיך יחד בצוות של אוקראינה, אם כי לא בתפקיד הרמטכ"ל, לאחר שנשמעה ביקורת קשה כלפיו ביחס להתקדמות הכוחות במתקפת הנגד מול רוסיה.
מי שהסתמן כגנרל שיחליף אותו הוא אולכסנדר סירסקי, שהתחיל את הקריירה הצבאית כבר ב-1987 בשורות הצבא הסובייטי. הוא כיהן כראש זרוע היבשה ולאחר הפלישה של רוסיה בפברואר 2022 פיקד על משימת ההגנה של קייב. בעקבות מאמציו הרבים הוא זכה לשבחים רבים ואף קיבל את עיטור גיבור אוקראינה. "2024 יכולה להיות מוצלחת עבור אוקראינה רק אם יבוצעו בה שינויים מועילים בבסיס ההגנה שלנו, בכוחות הצבאיים של אוקראינה", אמר זלנסקי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה