בעולם

עצוב: היהודייה המבוגרת בעולם נפטרה בגיל 114

פרל ברג בת ה-114, נפטרה בסוף השבוע האחרון בביתה שבלוס אנג'לס על פי דיווחים בתקשורת המקומית. ברג הייתה גם לאמריקאית השלישית המבוגרת ביותר החיה כיום, מיד אחרי שתי נשים שגילן 116, היא היתה לאישה התשיעית הכי מבוגרת בעולם
מערכת ice | 
בית עלמין יהודי (צילום ויקיפדיה)
אבל גדול לקהילה היהודית בארצות הברית וגם למי שאוהב שיאי גינס. היהודייה המבוגרת בעולם, פרל ברג בת ה-114, נפטרה בסוף השבוע האחרון בביתה שבלוס אנג'לס על פי דיווחים בתקשורת המקומית.
ברג הייתה גם לאמריקאית השלישית המבוגרת ביותר החיה כיום, מיד אחרי שתי נשים שגילן 116, היא הייתה לאישה התשיעית הכי מבוגרת בעולם. היא נולדה לארצ'י סיננברג ואנני גרזון, שהיגרו לארה"ב מרוסיה ופולין בהתאמה, ב-1 באוקטובר 1909 לעיר אינדיאנה.

הוכרה בילדות כפרל לואיז סיננברג וסיימה לימודי תיכון בעיר אליה היגרה עם המשפחה, כאשר הייתה בת 20 עברו לקליפורניה, והתחתנה עם מהגר אוקראיני בשם מרק כשהייתה בת 22. מרק הלך לעולמו ב-1989, 58 שנה לאחר נישואיהן, הם היו הורים לשניים, רוברט ואלן.
בשכונת סנט פליז בה התגוררה, הייתה חברת קהילת בית הכנסת "טמפל איזראל" בהוליווד, אליה נכנסה לראשונה ב-1937. בראיון לעיתון ה"לוס אנג'לס טיימס", ביום הולדתה ה-110, סיפרה כי היא אהבה במיוחד עבודות חרוזים וקריאה עד השעות הקטנות של הלילה של ספרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה