בעולם

עולם הקולנוע הערבי בהלם: השחקן האהוב פורש ממקצועו

עאדל אימאם בן ה-83, אשר נחשב לאחד השחקנים הגדולים ביותר בעולם הערבי, הודיע כי הוא פורש באופן רשמי מעבודתו כשחקן. בנו מסר כי: "הוא החליט לבלות את הזמן שנותר לו עם משפחתו ונכדיו"

מערכת ice |  1
עאדל אימאם (צילום @kaisos1987)
עאדל אמאם בן ה-83 הודיע כי הוא  פורש מעולם המשחק לאחר כ-62 שנים בהם שיחק ביותר מ-100 סרטים, מחזות וסדרות טלוויזיה. אמאם, נשוי ואב לשלושה ילדים ביניהם הבמאי ראמי אמאם והשחקן מוחמד אמאם, נמנה בין השחקנים המוכרים ואהובים ביותר בקולנוע הערבי. 
אמאם ידוע בתמיכתו ברשות הפלסטינית ובראשית האינתיפאדה אף דרש מממשלתו לגרש מקהיר את השגריר הישראלי. בשנת 1998 התכבד להיות במטוס הראשון שחנך את שדה התעופה הבינלאומי ברצועת עזה. אך למרות תמיכתו הציבורית, לא פעם  סרטיו "זכו" לביקורת בתוך החברה המצרית. 
זאת בשל העובדה שרבים מהסרטים בכיכובו, כמו "ציפורי החושך", ו"הטרוריסט" מציגים בצורה סאטירית וביקורתית קנאות דתית. בראיון איתו משנת 2018 סיפר אמאם על הפעם הראשונה בה התאהב בקולנוע.
“בטיול עם אמי ברחוב ראיתי בניין גדול עליו היה כתוב צמד המילים בית קולנוע. כל מי שיצא משם קרן מאושר ומצחוק וגם אני רציתי להיות בפנים, לדעת מה קורה שם. עברו כמה שנים ונכנסתי לאותו בית קולנוע - והפעם לצפות בסרט בכיכובי".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לכותב.. טוב שהוספת
    מרי 04/2024/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    את המילה הלם אזה הלם 62 שנה לא מספיק?
    סגור