תרבות ופנאי

"רק לא אתה": במקום לרדת על הסרט, כדאי פשוט להגיע וליהנות

לאחר שהקומדיה הרומנטית "רק לא אתה" הגיעה לאקרנים ויצרה באז מטורף ברשתות החברתיות, אביב עגיב, חושף את דעתו על הסרט: "צפוי, נוסחתי ומציע את הסחורה המוכרת שבקומדיות הרומנטיות"

אביב עגיב |  5
רק לא אתה (צילום צילום מתוך רק לא אתה)
"רק לא אתה" שיצא לאקרנים בחמישי האחרון הוא סרט שמותאם מבחינת לוח השנה לעונת הקיץ הלוהטת. ולמרות שהוא יוצא בעיתוי של עונת הפרסים הוא הצליח להפגיז בקופות ולהפוך לאחד מהסרטים המכניסים של השנים האחרונות. אפשר להבין זאת. הוא מתהדר בשני הכוכבים העולים של הוליווד - סידני סוויני (שעלתה לגדולה באופוריה וב"הלוטוס הלבן") ובגלן פאוול ("אהבה בשחקים").
הוא צפוי, נוסחתי ומציע את הסחורה המוכרת שבקומדיות הרומנטיות וזה כשלעצמו הופך אותו לתוצר ראוי למאכל ופשוט מהנה, כי זה לפעמים מה שצריך. מי שעומד על מלאכת הבימוי הוא וויל גלאק, שהביא לנו את "באה בקלות" המוערך והנגיעות שלו מהסרטים הקודמים ניכרות גם כאן.
בבסיס העלילה נמצאת בי (סוויני), סטודנטית למשפטים ובן (עובד בשוק ההון) שנפגשים בבית קפה. משם הניצוצות נוצרים ולאחר לילה רומנטי, נוצרת ביניהם תקלה בתקשורת שמובילה לפיצוץ ומשם לפרידה.
 מכאן למעשה מתחילה העלילה והשניים נפגשים לאחר שאחותה של בי עומדת להינשא לאחותה של החבר הכי טוב של בן. הלוקשיין שבה האירוע יתרחש הוא בסידני, מה שמבטיח נופים פוטוגניים ועוצרי נשימה ומן הסתם נבחר בקפידה כדי להוסיף נדבך לעלילה.
כל אלה מתמזגים היבט עם הנראות של כוכבי הסרט שחיצוניותם היא אומנותם והיא היא האטרקציה המרכזית של הסרט. קטעי העירום והדינימיקה הפוטוגנית שלהם שמתרחשת ביניהם, נועדה להצדיק ולהניע את קו העלילה הסתמי למדי ולספק את הסחורה ותו לא.
קל מאוד ולעיתים גם מתבקש לרדת על "רק לא אתה". הוא לא מציע תחכום או פרספקטיבה מקורית, שופע פריבילגיות לבנה ואף מתעלם מרוח הזמן ויש בו מרכיבי קאלט ולא מהטעמים הנכונים.
אך אם נניח את כל אלה בצד נקבל סרט מהנה, כיפי שפשוט עושה את העבודה בצורה טובה למדי. מי שמחפש סרט אוסקרים יוכל למצוא כאלה בשפע ומי שפשוט רוצה ליהנות מקו עלילה נעים, כיפי ולא מתאמץ למדי, לגמרי ייהנה מהסרט הזה.
דמיון רב קיים בין "רק לא אתה" ל"ההצעה" עם סנדרה בולוק משנת 2009 שהדמיון בין השניים זועק לשמיים. גם הוא בשעתו נקטל כפי שזה נקטל והנה באופן משעשע למדי הוא הגיע לאחרונה לנטפליקס והשתלט על צמרת הצפייה שלה במשך שבוע ויותר.
אורך חיי המדף של "רק לא אתה" יהיה ארוך יותר ומכניס יותר. אני מציע שבמקום לרדת על הסרט ולעסוק בהשוואות בינו לבין סרטים מוערכים, כדאי פשוט להגיע וליהנות כי לפעמים זה מה שקולנוע טוב צריך לספק.
תגובות לכתבה(5):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    מסכימה עם כל מילה
    אורית 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מתאים לתקופה שאנחנו נמצאים בה. אקספיזם מובהק
    סגור
  • 4.
    הגבלת הגיל זה בדיחה!
    רוי 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איך סרט שבו רואים איברי מין מאוד בבירור כולל סצנות מין, יכול להיות מוגבל מגיל 12 ולא יותר??? אני בת 25 והייתי בהלם מהגבלת הגיל בהתאם למה שרואים.
    סגור
  • 3.
    סרט דבילי (ל"ת)
    דנה 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    סרט יפה וכליל
    אור 01/2024/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סרט חמוד מאד משחרר בתקופה קשה שכזו.יותר מידי ילדים צעירים צריך להגביל ל18
    סגור
  • 1.
    סרט לא מצחיק...
    מוטק'ה מחולון 01/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זו דעתי ואני עומד מאחוריה!
    סגור