בעולם

מטא הופכת לחינוכית: כך תמנע הפצת תוכן מזיק לקטינים

שומר הסף החדש: הנהלת מטא (פייסבוק ואינסטגרם) הודיעה כי היא משנה את תקנון החברה כך שבני נוער בני 13 ל-18 ייחשבו כקטינים וימנעו מתוכן מזיק. עד היום, כל משתמש מעל גיל 13 נחשב כבגיר ונחשף לתכנים בעיתים

מערכת ice | 
פייסבוק (צילום shutterstock)
חברת מטא עושה שינוי בתקנון עבור משמשי הפלטפורמה בין הגילאים 13 ל-18. החברה הודיעה היום (רביעי), כי תמנע ממשתתפים בגילאים אלו להיחשף לתכנים מזיקים בנושאי התאבדות, רצח, הפרעות אכילה ופגיעה עצמית. 
באופן רשמי, אסור לקטינים מתחת לגיל 13 להשתמש ברשתות החברתיות של מטא, אך עד היום לא היה שום אמצעי בקרה על כך וקטינים רשמו גילאים מזויפים בקלות יתרה. בארה"ב, החברה נתבעה עד היום על ידי כ-42 מדינות באשמה כי היא מפיצה תכנים מזיקים לבני נוער. 
רק בנובמבר האחרון, פרנסס האוגן, עובדת לשעבר של החברה. העידה בפני האיחוד האירופי כי למטא יש השפעות שליליות על רווחה נפשית של נערים ונערות. תובעים כלליים של 33 מדינות, כולל קליפורניה וניו יורק תבעו את החברה בטענה כי היא מכניסה בכוונה 
פיצ'רים שתוכננו לגרום לילדים להתמכר.
ההתמכרות לרשתות, מחריפה כאמור את משבר בריאות הנפש בקרב בני הנוער וגורם לדיכאון, חרדה והפרעות אכילה. בנוסף, מבקרים של ענקית הטכנולוגיה, כולל עובדים לשעבר, התלוננו זה מכבר על כך שמערכות ניטור התוכן האוטומטיות של מטא לא מסוגלות לזהות ולעצור התנהגות פוגענית בפלטפורמות שלה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה