בעולם

טורקיה מחריפה צעדים: עצרה 33 אנשים בחשד ל"קשר עם המוסד"

המתיחות בין טורקיה וישראל מאז תחילת המלחמה עולה מדרגה, והיום דווח כי הרשויות עצרו 33 חשודים שעסקו בריגול לטובת ישראל. בחודש שעבר אמר ראש השב"כ כי ישראל תחסל את בכירי החמאס, גם בטורקיה
מערכת ice | 
ישראל, טורקיה (צילום freepik)
לאחר המתיחות בין ארדואן וישראל מאז מתקפת הפתע בשביעי לאוקטובר: הרשויות בטורקיה הודיעו היום (שלישי) כי עצרו 33 אנשים בחשד ל"קשר עם המוסד הישראלי", ככל הנראה בחשד לקשירת קשר לחיסול אנשי חמאס במדינה.
לפי דיווח בתקשורת המקומית, התובע הראשי באיסטנבול הוציא צווי מעצר ל-46 חשודים בפעילות לכאורה של המוסד בפלסטינים. מתוכם נעצרו 33 המתגוררים בשמונה מחוזות ברחבי טורקיה. במדינה חושדים כי החשודים עסקו באיסוף מודיעין ואף ניסיון חטיפה של גורמים שונים, והופעלו ממפקדה באיסטנבול.

בחודש שעבר פרסם "וול סטריט ג'ורנל" כי ישראל מתכננת לחסל את בכירי חמאס השוהים בחו"ל, מה שאומת עם דבריו של ראש השב"כ רונן בר בעצמו שאמר: "אנו נחושים לחסל את מנהיגי חמאס ברחבי העולם, כולל בקטאר, טורקיה ולבנון, גם אם זה ייקח שנים". 
 
זו לא הפעם הראשונה שהרשויות בטורקיה עוצרות אנשים בחשד לריגול עבור המוסד. בחודש מאי האחרון פרסמה טורקיה כי עצרה 11 בני אדם החשודים בריגול אחר מטרות איראניות למען ישראל. בדצמבר 2022 דווח כי סוכלה פעילות של המוסד נגד ארגונים פלסטיניים כאשר לפחות 44 חשודים נעצרו, ככל הנראה חוקרים פרטיים שפעלו בשירות המוסד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה