בעולם

מחירי הגז הטבעי בארה"ב בשפל של 17 שנים: הסכומים נחשפים

מחירי הגז הטבעי בארצות הברית מוסיפים לרדת בשנת 2023 ועומדים על 44% פחות, דבר שמציין את הנפילה השנתית הגדולה ביותר מאז 2006, מזג האוויר החם יחד עם הירידה בביקוש והייצור המוגבר מביאים לתוצאה זו
מערכת ice | 
מחירי הגז (צילום shutterstock)
החוזים העתידיים של הגז בארצות הברית מוסיפים לרדת ורשמו את אחוז הנפילה הגדול ביותר מאז 2006. החוזים העתידיים לגז למסירה בחודש פברואר בבורסות הסחורות של ניו יורק עומדים על 4.3 סנט או ירידה של 1.7%. ב-2.51 דולר למיליון יחידות תרמיות בריטיות. השווי לחודש הקדמי ירד בכמעט 44% ב-2023 זו הנפילה השנתית הגדולה ביותר מזה ארבע שנים וגם מ-2006.
בנוסף לכך החוזה איבד יותר מ-10% עד כה, הפסד חודש שני ברציפות. המחירים ירדו בחדות לסביבות ה-10 דולר למ"מ שהושגו בשנה שעברה במהלך מלחמת רוסיה-אוקראינה אך ככל שהחששות התפוגגו, החוזים העתידיים החלו ב-2023 סביבות 4 דולר לפני שירדו עוד יותר מאז גבר הייצור.
ארצות הברית היא לא היחידה שמייצרת גז במחירים נמוכים, כזכור לפני קצת יותר משלושה חודשים נחשף כי מחירי הגז בישראל בשנה שעברה היו מהנמוכים בעולם מבין המדינות שאינן מסבסדות את מחיר הגז הטבעי, למעט קנדה. כך עולה מדו״ח של איגוד הגז הבינ״ל (IGU) שפורסם בחודש ספטמבר.
 
בשנת 2022 מחירי הגז בישראל שעמדו על 4.65 דולר בממוצע, היו נמוכים באופן ניכר ממדינות בהן שווקי גז מבוססי הפקה מקומית כמו ארה"ב (מפיקת הגז הטבעי הגדולה בעולם) ,אוסטרליה, ארגנטינה, ברזיל, קולומביה, אינדונזיה, רומניה, בנגלדש, מלזיה ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה