בעולם

ב-9 דולר לשעה: רובוט בינה מלאכותית התגייס למשטרת ניו יורק

רובוט במשקל 190 ק"ג וגובה 160 ס"מ מפטרל ברכבת התחתית של ניו ומסייע למשטרה המקומית להילחם בפשיעה. אבל יש גם שמתנגדים לרעיון של רובוטים מצלמים בסביבת אנשים
מערכת ice | 
הרובוט הלוחם בפשיעה (צילום צילום מסך)
הנוסעים ברכבת התחתית בניו יורק מתרגלים באחרונה לתוספת חדשה בנוף: רובוט בינה מלאכותית בשם K5. הרובוט החדש הוא בעצם מכונה למלחמה בפשע, שאמורה להפוך את הרכבת התחתית לבטוחה ובטוחה יותר. כך פרסם פוקס ניוז.
גובהו של הרובוט 164 ס"מ ומשקלו 190 ק"ג. הוא נראה כמו קונוס ענק עם גלגלים. יש לו ארבע מצלמות Ultra-HD (4K) עם נראות מלאה של 360 מעלות, מצלמה תרמית אחת לזיהוי מקורות חום, 16 נורות לד, מיקרופונים, ורמקול/צופר PA מוגבר. הוא נע באופן אוטונומי ונמנע ממכשולים ואנשים במהירות מרבית של כ-5 קמ"ש לשעה. עם זאת, קצין מלווה את הרובוט בזמן שהוא נע. הוא מגיע גם עם תחנת עגינה.

K5 הוא חלק מתוכנית פיילוט של משטרת NYPD לפריסת רובוטים של בינה מלאכותית (AI) במערכת הרכבת התחתית. לפי הדיווחים, משטרת ניו יורק שוכרת את K5 תמורת 9 דולר לשעה מחברה בשם Knightscope, שטוענת שהרובוטים שלה יכולים להפחית את הפשיעה. משטרת NYPD אומרת ש-K5 יכולה לשמש כגורם מרתיע פיזי לפשע, כמו גם עיניים בשטח כדי לתעד את מי שמבצע פשעים לאישום עתידי.
 
משטרת NYPD טוענת כי K5 יכול לעזור להם לחסוך כסף ומשאבים, מכיוון שהם מתמודדים עם מחסור בכוח אדם וקיצוץ בתקציב. לדבריהם, K5 יכול לפטרל ברכבת התחתית 24/7, ללא צורך בהפסקות או חופשות, ולספק נתונים והתרעות בזמן אמת למשטרה. הם גם אומרים כי K5 יכול לשפר את בטיחות הציבור ואמון, על ידי מתן נוכחות ידידותית ומועילה ברכבת התחתית.
עם זאת, לא כולם משוכנעים ש-K5 הוא רעיון טוב. מצדדי הפרטיות אומרים ש-K5 הוא מכשיר מעקב שאושר על ידי המדינה ומפר את הזכויות החוקתיות שלנו. הם טוענים ש-K5 יכול לאסוף ולאחסן כמויות אדירות של נתונים אישיים, כגון פרצופים, קולות, מיקומים והתנהגויות, ללא הסכמתנו או ידיעתנו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה