בעולם

סם אונס במשקה של אשתו: ה"בדיחה" החריגה של השר בממשלה

מזכיר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי התלוצץ במהלך אירוע רשמי כי הסוד לנישואים הוא לוודא שבת הזוג "רדומה קלות". הוא ציין בבדיחות באירוע סגור כי הוא מקפיד להכניס "קצת רוהיפנהול" לרעייתו בכל ערב. אלא שה"הומור" הזה לא התקבל בסבר פנים יפות, וגורמים באופוזיציה קוראים להתפטרותו המיידית
מערכת ice | 
סמים אילוסטרציה (צילום פלאש 90)
שר הפנים הבריטי ג'יימס קלברלי התנצל אמש (ראשון) לאחר שהתלוצץ במסגרת אירוע רשמי על הכנסת סם הרגעה, שבו נעשה שימוש גם כסם אונס, למשקה של אשתו. לפי העיתון סאנדיי מירור, ההתבטאות נאמרה ממש באותו היום שבו הממשלה הכריזה על נקיטת צעדים חדשים נגד התופעה שעל המאבק בה אמון קלברלי מתוקף תפקידו.
קלברלי עומד עתה בפני סערה ציבורית רבתי בבריטניה, וסופג קיתונות ביקורת כמו גם קריאות להתפטרותו. על פי הדיווחים, השר אמר לאורחות בקבלת פנים במעון ראש הממשלה כי המתכונת למערכת יחסים זוגית ממושכת הוא לוודא שבת הזוג שלך תמיד "רדומה קלות" כדי שהיא לא תבחין שיש "גברים טובים יותר שם בחוץ". מזכיר הפנים המשיך להתבדח שהוא מכניס "קצת רוהיפנול" למשקה של אשתו סוזי בכל לילה, ואמר שזה "לא ממש לא חוקי אם זה רק קצת".
 
רוהיפנול היא תרופת הרגעה ושינה חזקה, שמנוצלת לעתים לרעה לצורך סימום קורבנות מין שאינם זוכרים דבר לאחר מכן. "במה שכל הזמן היה ברור שמדובר בשיחה פרטית, ג'יימס, שר הפנים, אמר את מה שברור שאמור להיות בדיחה אירונית - ועל כך הוא מתנצל", אמר דובר מטעמו של קלברלי.
 
"אגודת פוסט", קרן צדקה למען זכויות נשים, קראה לו להתפטר, בעוד שהלייבור, מפלגת האופוזיציה הגדולה ביותר המובילה בסקרים על מפלגת השלטון השמרנית, נדהמה מדבריו. "סימום הוא פשע חמור והרסני", אמרה חברת הפרלמנט איווט קופר, דוברת הלייבור לענייני מדיניות פנים. "זה באמת לא ייאמן ששר הפנים, האחראי על טיפול באלימות נגד נשים ונערות יכול לחשוב שזה בסדר להתבדח לגבי זה. איך הקורבנות יכולות לסמוך עליו שהוא יתייחס ברצינות לפשע המרושע הזה?".
קלברלי נחשב למנהיג עתידי של מפלגת השלטון השמרנית, ועד לאחרונה הוא כיהן בתפקיד שר החוץ. עם זאת, זו לא הפעם הראשונה בשבועות האחרונים שבה הוא מסתבך בשל התבטאות שנויה במחלוקת. בחודש שעבר, קלברלי התנצל בפרלמנט על כך שהתבטא ב"שפה לא הולמת" אחרי שנטען שהוא אמר שהמחוקק אלכס קאנינגהאם מהלייבור מייצג מחוז שהוא "חור תחת". גורם המקורב לו אמר כי שר הפנים אמר כי קאנינגהאם הוא "חבר פרלמנט מחורבן".

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה