בעולם

דרמה בארה"ב: טראמפ לא יתמודד לנשיאות? מדינה פסלה את מועמדותו

בית המשפט העליון של מדינת קולורדו קבע כי דונלד טראמפ לא כשיר להתמודד על נשיאות ארצות הברית, מכיוון ש"המריד" לטענתו את המתפרעים בקפיטול לאחר ניצחונו של ג'ו ביידן ב-2020 ולא יעמוד לבחירה במדינה, טראמפ תקף את ההחלטה והודיע שיפנה לבית המשפט העליון במדינה
מערכת ice | 
דונלד טראמפ (צילום shutterstock, freepik)
תפנית לא צפויה, פחות משנה לפני הבחירות לנשיאות ארצות הברית? בית המשפט של מדינת קולורדו קבע כי הנשיא לשעבר דונלד טראמפ לא כשיר להתמודד על נשיאות ארצות הברית. לטענת בית המשפט טראמפ "המריד" את המתפרעים בבניין הקפיטול לאחר ניצחונו של ביידן בבחירות 2020 ולכן לא יוכל לעמוד לבחירה במדינה. 
טראמפ הודיע כי יפנה לבית המשפט העליון של ארצות הברית בתגובה להחלטה. יש לציין כי החלטת בית המשפט בקולורדו תקפה למדינה עצמה ואינה חלה על יתר המדינות מהן מורכבת ארצות הברית. מדובר בפעם הראשונה בה מודיע בית המשפט במדינה על החלטה זו. פסילתו של טראמפ מגיעה ברוב של ארבעה תומכים לעומת שלושה מתנגדים, דבר אשר עשוי להקל עליו להפוך את ההחלטה.

בחודש ינואר 2021 לאחר השבעתו של ביידן, פרצו המונים מתומכי טראמפ למשכן הקפיטול והקונגרס האמריקאי במטרה למחות על תוצאות הבחירות. בעקבות זאת עמד הנשיא לשעבר למשפט הדחה, אך בסופו של דבר לא הושג הרוב הדרוש למהלך, למרות זאת המליץ בית הנבחרים להגיש נגדו כתב אישום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה