בעולם

הסיבה לאנטישמיות? קטאר מעבירה עד טריליון דולר לאוניברסיטאות בארה"ב

על פי דו"ח של המכון לחקר האנטישמיות, קטאר מעבירה סכומי כסף נכבדים למגוון אוניברסיטאות מובילות בארה"ב. על פי הממצאים, סכומי העתק מועברים על ידי צד שלישי, לא מפוקחים ולא מועברים לציבור הרחב
מערכת ice | 
דולרים (צילום freepik)
על רקע התבטאותן מעוררות המחלוקת של נשיאות האוניברסיטאות הרווארד, פנסילבניה ו-MIT, היום (ראשון), חשף דו"ח של המכון לחקר האנטישמיות (ISGAP) כי מדינת קטאר הינה הגורם המרכזי הגדול ביותר המממן את האוניברסיטאות הידועות בארה"ב.
מלבד זאת, חשף המכון לחקר האנטישמיות, כי במסגרת קרן העושר של SWF, קטאר מעבירה סכומי כסף גדולים לכמה מהאוניברסיטאות המוכרות בארה"ב. על פי הדו"ח, מדובר בסכומים שנעים בין 500 מיליארד דולר לטריליון דולר אשר מגיעים לגופים שונים באירופה ובארה"ב בכל שנה.
על פי ממצאי הדו"ח, בין האוניברסיטאות שמקבלות מימון נדיב מקטאר בכל שנה, היא אוניברסיטת "Ivy League". על פי נתוני הדו"ח של המכון לחקר האנטישמיות, סכומי העתק מועברים לאוניברסיטאות המובילות בדרך כלל על ידי צד שלישי, ואלו מפוקחים באופן מצומצם ואף אינם מעודכנים לציבור הרחב. מלבד זאת, חשף המכון לחקר האנטישמיות, כי חלק נכבד מהכספים המועברים, מממנים סניפים של אוניברסיטאות יוקרתיות אמריקאיות הממוקמות בקטאר.
כזכור, לפני חמישה ימים פורסם סרטון שעורר סערה רבה בעולם, בו נשאלות נשיאות האוניברסיטאות הרווארד, פנסילבניה ו-MIT האם קריאות לרצח העם היהודי מפירות את חוקי האוניברסיטאות שאת עומדות בראשן, או מפירות את הקוד ההתנהגות הנהוג בהן. על אותה שאלה פשוטה, ענו נשיאות האוניברסיטאות תשובות שונות כמו: 'תלוי במקרה', 'תלוי בנסיבות', 'תלוי היקשר', 'רק אם דברים יצאו מן הכוח אל הפועל'.
 שר החינוך, יואב קיש פרסם ציוץ תוקפני בו חשף כי שלח מכתב חריף לאותן נשיאות האוניברסיטאות, בו כתב בין היתר: "ההופעה שלכן בקונגרס אתמול הייתה מבישה, והיא בושה שתיזכר לדיראון עולם, התביישו!".
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה