דיגיטל וטק

בינה מוגבלת: ביידן חתם על צו נשיאותי שמפקח על הבינה המלאכותית

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן חתם אתמול על צו נשיאותי הכולל רגולציות פדרליות שמטרתן פיקוח על מערכות בינה מלאכותית. בנוסף, ייבחנו מוצרי AI רבים במטרה למנוע מצב בו לא יהיה ניתן לשמשם עבור פיתוחי כלי נשק ביולוגיים או גרעיניים
מערכת ice | 
ג'ו ביידן (צילום Gints Ivuskans / Shutterstock)

הבינה המלאכותית תופסת מקום ותאוצה בשנים האחרונות במגוון כלים ושירותים בעולם המודרני. בנאום שנשא אתמול בערב, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, הודיע על חתימת צו נשיאותי סביב הבינה המלאכותית שכולל בחובו רגולציות שונות שישאירו עדיין את הכוח של הבינה המלאכותית במסגרת מוגבלת וברורה.


על פי הצו הנשיאותי, על תמונות, סרטונים וקבצי קול שמפותחים על ידי מערכותAI  יופיעו תוויות שיבהירו כי המוצר פותח ונוצר באמצעות מערכות בינה מלאכותית. פעולה זו הינה חיונית עבור החשש הגובר של הממשל האמריקני להשלכותיה המדאיגים שעלולה להביא עמה הבינה המלאכותית, בין היתר בשל תופעות ה"דיק פייק" והפצת דיס אינפורמציה שתופסות כוח ותאוצה ברשתות החברתיות.


אחת מהסיבות לחתימתו של נשיא ארה"ב כבר אתמול נובעת מהבחירות לנשיאות ארה"ב הקרבות והניסיון של הממשל האמריקני עם נפיצות התופעה דווקא בתקופות של בחירות לנשיאות. הצו עתיד להיחתם ימים ספורים לפני כינוס מנהיגי העולם בנוגע לבטיחות AI שמארגן ראש ממשלת בריטניה, רישי סונאק.

ברוס ריד, סגן ראש הסגל של הבית הלבן, אמר כי: "הנשיא ביידן נוקט בשורת צעדים - החזקים ביותר שממשלה כלשהי בעולם נקטה אי פעם - בנוגע לבטיחות, ביטחון ואמון של בינה מלאכותית, זה הצעד הבא באסטרטגיה אגרסיבית לעשות הכל בכל החזיתות על מנת לרתום את היתרונות של הבינה המלאכותית לטובתנו ולמזער את הסיכונים".

הרגולציות החדשות בארה"ב, שחלקן ייכנסו לתוקף בתוך חודשיים, עתידות להגיע עם אתגרים משפטיים ופוליטיים. למרות העובדה כי הצו מכוון לפעול כלפי מערכות מתקדמות ביותר, צוין כי טרם יש ביכולתו לטפל בסכנות של הצ'אט בוט הידוע שיכול להביא עמו מידע שקרי בנוגע לאוקראינה, עזה או הבחירות לנשיאות ארה"ב.
 

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה