בעולם

אין לכם דרכון ביומטרי? זה מה שיקרה לפטור שלכם מוויזה

רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה ברשתות החברתיות כי: "שימו לב, בהמשך להכרזה על כניסת ישראל למסלול הפטור מויזה לישראלים הנכנסים לארה״ב, מבקשים לחדד: בעלי ויזה אמריקאית תקפה, שבידם דרכון תקף שאינו ביומטרי, לא יידרשו להחליף את דרכונם בשלב זה"
מערכת ice |  4
פטור מוויזה לארה"ב (צילום פלאש 90/ הדר יואביאן)
אחרי שאמש (רביעי) הודיע ​​השר לביטחון פנים בארצות הברית אלחנדרו נ. מאיורקס, בהתייעצות עם מזכיר המדינה אנטוני ג'יי בלינקן, על ייעודה של ישראל לתוכנית ויתור ויזה (VWP). עד 30 בנובמבר 2023, כאשר המערכת האלקטרונית לאישור נסיעות (ESTA) תעודכן כדי לאפשר לאזרחי ישראל להגיש בקשה לנסיעות לארצות הברית למטרות תיירות או עסקים למשך עד 90 יום מבלי לקבל תחילה ויזה לארה"ב, ללשכת האוכלוסין וההגירה הייתה הודעה חשובה לבעלי ויזה תקפה.
רשות האוכלוסין וההגירה הודיעה ברשתות החברתיות כי: "שימו לב, בהמשך להכרזה על כניסת ישראל למסלול הפטור מויזה לישראלים הנכנסים לארה״ב, מבקשים לחדד: בעלי ויזה אמריקאית תקפה, שבידם דרכון תקף שאינו ביומטרי, לא יידרשו להחליף את דרכונם בשלב זה".
 
עוד הוסבר: "הם יוכלו להכנס לארה״ב עם הויזה, כל עוד היא בתוקף וכל עוד הדרכון בתוקף.  עוד מבקשים לציין שאנו ממשיכים להעמיד לרשות הציבור תורים למגוון הלשכות ברחבי הארץ".
הפטור מוויזה הוא צעד שמחזק עוד יותר את הקשרים הביטחוניים, הכלכליים והעם בין ארה"ב וישראל. בעקבות עדכונים במדיניות הנסיעות של ישראל, כל אזרחי ארה"ב רשאים לבקש כניסה לישראל עד 90 יום לעסקים, תיירות או מעבר ללא קבלת ויזה. 

"ייעודה של ישראל לתוכנית ויתור ויזה היא הכרה חשובה באינטרסים הביטחוניים המשותפים שלנו ובשיתוף הפעולה ההדוק בין שתי המדינות שלנו", אמר השר לביטחון פנים אלחנדרו נ. מאיורקס. "ייעוד זה, המייצג למעלה מעשור של עבודה ותיאום בין ארה"ב וישראל, ישפר את שיתוף הפעולה של שתי המדינות שלנו בנושאי סיכול טרור, אכיפת חוק ושאר סדרי העדיפויות המשותפים שלנו. כניסתה של ישראל לתוכנית ויתור ויזה והדרישות המחמירות שהיא כרוכה בה, יהפכו את שתי המדינות שלנו לבטוחות יותר".  
"כניסתה של ישראל לתוכנית ויתור ויזה מהווה צעד קריטי קדימה בשותפות האסטרטגית שלנו עם ישראל שתחזק עוד יותר את המעורבות ארוכת השנים בין אנשים, שיתוף פעולה כלכלי ותיאום ביטחוני בין שתי מדינותינו", אמר מזכיר המדינה אנטוני . ג'יי בלינקן . "הישג חשוב זה ישפר את חופש התנועה של אזרחי ארה"ב, לרבות אלה החיים בשטחים הפלסטיניים או הנוסעים אליהם ומהם". 
תוכנית ויתור ויזה נועדה לשפר את הביטחון של ארצות הברית ומדינות השותפות תוך עידוד נסיעות ומסחר לגיטימיים. התוכנית בונה שותפויות ביטחוניות מקיפות בין ארצות הברית למדינות ייעודיות העומדות בדרישות מחמירות הקשורות ללוחמה בטרור, אכיפת חוק, אכיפת הגירה, אבטחת מסמכים וניהול גבולות. דרישות אלה כוללות אישור שמדינה מנפיקה מסמכי נסיעה מאובטחים; מרחיבה הרשאות ללא ויזה לכל אזרחי ארה"ב ללא קשר למוצא לאומי, דת או מוצא אתני; עובד בשיתוף פעולה הדוק עם רשויות אכיפת החוק ולוחמה בטרור בארה"ב; ולצורך ייעוד ראשוני, יש שיעור סירובים של אשרת מבקרים שאינם מהגרים מתחת ל-3% במהלך שנת הכספים המלאה הקודמת.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    ירושלים (ל"ת)
    יואב דבריקו 07/2024/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    כתבה שלמה ללא תשובה ותוכן
    שי 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מה עושה מי שגר בחול דרכון ביומטרי ניתן לחדש רק בארץ. השירות לא ניתן בחוץ לארץ . בנוסף האם רק בגירים צריכים ביומטרי או גם ילדים תנו תשובות מהותיות
    סגור
  • 1.
    תדחפו את הביומטרי לתחת (ל"ת)
    ג 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • מה עושים שם בכלל? (ל"ת)
    בילבי 09/2023/28
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור