תיירות

פטור מויזה לארה"ב: ישראל הסכימה לדרישה הלא פשוטה של אמריקה

ישראל הסכימה לדרישה אמריקאית לאפשר לתושבי רצועת עזה בעלי אזרחות ארה"ב לטוס דרך נתב"ג. מדובר בסך הכל על אוכלוסייה בסדר גדול שבין 100 ל-130 אנשים, אבל עדיין מדובר בהסדרים ביטחוניים לא מבוטלים בהם נדרש לטפל
מערכת ice |  3
ארצות הברית (צילום פלאש 90/ יונתן סינדל,pexels, freepik)
המהלך להסדרת פטור מויזה לארה"ב למגיעים מישראל רשם התקדמות משמעותית, אך עם תג מחיר לא קטן. כחלק מהמשא ומתן בנושא, ישראל הסכימה לדרישה האמריקאית לאפשר לתושבי רצועת עזה בעלי אזרחות ארה"ב לטוס דרך נתב"ג. מעבר לכך, אותם העזתים-אמריקאים יוכלו לשהות בישראל למשך 3 חודשים, תחת ויזת תייר.
על פי רויטרס, שדיווחו על הידיעה, מדובר בסך הכל על אוכלוסייה בסדר גדול שבין 100 ל-130 אנשים, אבל עדיין מדובר בהסדרים ביטחוניים לא מבוטלים בהם נדרש לטפל. על פי המשנה למנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה, גיל ברינגר, אשר כל נושא הפטור מויזה נמצא תחת אחריותו, היעד להקלות על אזרחי ארה"ב בעזה הוא 22 לספטמבר.
בשבוע שעבר, פקחים אמריקאים הגיעו לארץ וביקרו בחשאי במעברי הגבול הפלסטינים, במטרה לבחון האם התנאים הקיימים יאפשרו את המעבר החלק של בעלי אזרחות אמריקאית. על פי הדיווחים, הפיילוט עבר בצורה חלקה והשב"כ אישר לשר החוץ אלי כהן להתקדם עם המהלך. הדרישה האמריקאית מגיעה על רקע פנייתם של 19 חברי הקונגרס למזכיר המדינה אנתוני בלינקין, במטרה להבטיח יחס הוגן לפלסטינים אשר מגיעים לנתב"ג.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    יחס הוגן?
    שמ 08/2023/10
    הגב לתגובה זו
    1 0
    למי לבילסטיזים שיחס הוגן לא נמצא על סדר היום שלהם.כשיתפס הראשון עם הברחת נשק או כסף או כל אמצעי מועיל,מה תהיה תגובת האנטישמים בסטייט דפארמנט?האשמת ישראל באומללות שגרמה לו לעבור עבירה?
    סגור
  • 2.
    לא מובן
    מה עם הפועלים מעזה? 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    כל יום נכנסים פועלים מעזה לעבוד בישראל. אני מפספס פה משהו?
    סגור
  • 1.
    בא נגיד את האמת בינתיים רק אנחנו מסכמים שנתיים
    לא רוצים הסכם סעודיה 08/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וכלום לא קיבלנו בעד וגם אם יהיה שלום זה אומר שערבים יוכלו לטוס למכה ואנחנו לא נרווח כלום
    סגור