בעולם

רוסיה נתנה הוראה להוריד את המטוס הבריטי? הפרטים נחשפים

כשנה לאחר שמטוס רוסי ניסה להוריד מטסו ריגול בריטי בעקבות "תקלה טכנית", מידע חדש על אודות האירוע נחשף ומציג תמונה מעט שונה. האם הטייס הרוסי קיבל הוראה מפורשת להוריד את המטוס הבריטי?
מערכת ice |  3
מטוס F16 אילוסטרציה (צילום משה שי פלאש 90)
לפני כשנה טייס קרב רוסי שזיהה מטוס ריגול בריטי מעל הים השחור ניסה להפיל אותו, אך נכשל - פעמיים. רוסיה הסבירה למשרד ההגנה הבריטי בזמנו כי היה מדובר בתקלה טכנית בלבד, ומאז הנושא ננטש.
לפי ה-BBC, השבוע עולה לאור מידע חדש בנוגע לתקרית וזה חושף שהטייס במטוס הבריטי קלט את התקשורת במטוס הרוסי והמידע גילה מה באמת קרה שם ברגעי האמת. לפי הדיווח, המטוס הבריטי קלט שיח קטוע בתא הטייס הרוסי, ובו הסתמן כי הטייס הרוסי חשב שקיבל אישור להפיל את המטוס הבריטי.
לאחר שהטייס החל את הירי, חברו לתא הטייס החל לצעוק עליו לחדול היות שהופתע מהפעולה. ירי הטיל הראשון החטיא למרבה המזל את המטרה, וירי הטיל השני כשל והטיל נפל מכנף המטוס הרוסי, הפעם כנראה באמת בגלל תקלה טכנית.
משרד ההגנה הבריטי הגיב על הדברים ומסר כי הוא נותר איתן בשמירה על ביטחון הפעולות המבצעיות שלו ובמניעה של הסלמה מיותרת. עוד נמסר כי משרד ההגנה לא רואה באירוע כניסיון מכוון להסלמה בין המדינות המדינות.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    רשמתם מתחת לתמונה " מטוס F-16" אבל זה מטוס F-35 (ל"ת)
    כתב גאון 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    יורים עליך, לא תירה בחזרה? (ל"ת)
    מה? 09/2023/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • לא אם אתה בריטי והרוסים יורים עליך.
    פאול 09/2023/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תתנהג יפה!
    סגור